Czy jest możliwe prowadzenie dochodowego biznesu w branży odzieżowej?

Spotkania z Kobietami biznesu!

To pierwszy nasz wywiad, inaugurujący cykl, jaki będzie się pojawiał na naszym blogu już regularnie. Będziemy do niego zapraszać Kobiety, prowadzące różne biznesy, będące na różnych etapach rozwoju własnych marek. Łączy je jeden wspólny cel – chęć i nieustające dążenie do osiągnięcia sukcesu.

prowadzenie biznesu_Ideas Factory

Ten wywiad poświęcony jest Monice Zajonc – która jest właścicielką dwóch marek związanych ściśle z modą. Jedna z nich to Mavazi – sklep stacjonarny i internetowy z odzieżą, lecz głównie sukienkami. Z kolei druga marka to Damar. Wspólnie z mężem zajmuje się  tworzeniem biżuterii i dekoracji użytkowych z żywicy epoksydowej. Ich ekspozycja znajduje się również w sklepie stacjonarnym, ale i  w odrębnym, drugim sklepie internetowym pod adresem www.damar-bizuteria.pl.

Prowadzenie biznesu odzieżowego to niewątpliwie bardzo wymagające zadanie. Branża ta jest nie tylko niezwykle dynamiczna w swoim rozwoju, ale i konkurencja jest tutaj ogromna. Żeby ta działalność przynosiła nam prawdziwe profity, musimy się mocno zaangażować w jej rozwój. Monika doskonale potrafi pogodzić nie tylko prowadzenie dwóch biznesów, ale również prowadzenie grupy dla przedsiębiorczych właścicielek biznesów odzieżowych – Techniki sprzedaży w branży odzieżowej, do której zaprasza osoby zainteresowane rozwojem swojego biznesu odzieżowego. Wspomniana grupa jest  miejscem, gdzie swobodnie właścicielki butików wzajemnie wymieniają się doświadczeniami odnośnie współpracy z dostawcami i producentami odzieży. Dodatkowo są dla siebie ogromnym wsparciem w tematach związanych z obsługą Klienta i codzienną pracą również z wymagającym Klientem. Co istotne na grupie poruszane są również poważniejsze tematy, związane z promocją sklepów, trudnymi reklamacjami, a także rozwiązywaniem wszystkich bieżących problemów, które dotykają każdy biznes. W grupie, gdzie jest tworzona społeczność, Monika stara się dbać o porządek i kulturę wypowiedzi jej członków. Możemy śmiało potwierdzić, że dziewczyny, które tworzą grupę są dla siebie naprawdę miłe i pomocne.

1. Skąd w ogóle pomysł na taką grupę?

W zasadzie to jej utworzenie było całkowitym przypadkiem. Pewnego dnia, kiedy sama szukałam grupy, w której będę mogła swobodnie porozmawiać o swoich bolączkach związanych z prowadzeniem sklepu, natrafiłam na pewną dyskusję na grupie hurtowej, gdzie właśnie dziewczyny same mówiły, że przydałoby się takie miejsce na Facebook’u. Postanowiłam więc wziąć sprawy w swoje ręce i już po godzinie przesłałam dziewczynom link z gotową grupą. Zainteresowanie nią przerosło moje oczekiwania. Razem udało nam się stworzyć naprawdę wspaniałe miejsce wzajemnego wsparcia.

2. Wiemy też, że oprócz bycia na grupie administratorem jesteś również autorką kilku e-booków. Możesz coś więcej o nich powiedzieć?

Tak, zgadza się. Biorąc pod uwagę fakt, że jestem osobą bardzo ambitną i lubiącą poszerzać swoje horyzonty, a także wiedzę w zakresie interesujących mnie tematów, zdecydowałam się na napisanie kilku e-book’ów. Mają one pomóc przede wszystkim nowym osobom, które dopiero zaczynają swoją drogę w branży odzieżowej, ale myślę, że również usystematyzują one pewne kwestie także osobom już zaawansowanym w tym temacie. Pierwszy e-book, który napisałam z myślą o osobach otwierających sklepy stacjonarne można zobaczyć tutaj.  Jest to w zasadzie taka bardzo konkretna pigułka wiedzy z podstawami dotyczącymi wielu kwestii związanych z prowadzeniem właśnie sklepu stacjonarnego.

Mój drugi e-book skierowany jest do osób, które z kolei zdecydowały się na otworzenie sklepu internetowego . Można w nim między innymi przeczytać o tym, co to jest dropshipping i czy warto z niego korzystać, o jakich zakładkach w sklepie internetowym nie można zapomnieć, a także znajdziemy w nim wstęp do tematu SEO i RODO.

Następny e-book powstał z myślą o osobach, które chcą sprzedawać swoje produkty na transmisjach sprzedażowych na Facebook’u, ale nie wiedzą, jak zacząć, jaki sprzęt im się przyda, czy po prostu potrzebują do tego nieco motywacji. Znaleźć możemy go tutaj.

Najnowszy z moich e-booków, to idealna propozycja dla osób, które chcą w końcu wejść ze swoją ofertą produktów na Instagram. Uważam, że jest to obecnie jeden z najlepszych portali społecznościowych, na których możemy budować relacje z naszymi klientami. Nie da się ukryć, że w przeciwieństwie do Facebooka, na Instagramie konkurencja jest o wiele mniejsza. Trzeba tutaj jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach, których przestrzeganie gwarantuje sukces. Mogę śmiało powiedzieć, że 80% mojej sprzedaży biżuterii marki Damar generuje właśnie aktywność na Instagramie, a następnie przekierowanie klientów do mojego sklepu internetowego, gdzie osoby zainteresowane dokonują zakupów. Z dużym powodzeniem rozwijam tam aktualnie moje drugie konto, właśnie ze sklepem odzieżowym, które ze względu na moje doświadczenie nabiera coraz większego rozpędu. Mogę się pochwalić bardzo zaangażowaną społecznością, a przede wszystkim klientkami, które same polecają mój sklep swoim koleżankom. Zapraszam i bardzo polecam tę pozycję.

Ilość publikacji jest imponująca biorąc pod uwagę to, że prowadzisz z dużym sukcesem dwa niezależne biznesy. Masz ogromną wiedzę i co najważniejsze duże doświadczenie w branży, taka wiedza jest nieoceniona.

3. Czy w związku z tym w swojej ofercie przewidziałaś również możliwość skorzystania z doradztwa indywidualnego?

Początkowo nie, jednak z czasem, gdy grupa się rozrastała, a pytań powstawało coraz więcej, dziewczyny same zaczęły do mnie pisać wiadomości, że byłyby zainteresowane skorzystaniem z odpłatnych konsultacji indywidualnych. Bardzo długo rozmyślałam nad ich formą. Na innej grupie biznesowej natknęłam się wtedy na propozycję darmowych 20-minutowych konsultacji, które miały mi pomóc w rozwoju mojej firmy. Postanowiłam skorzystać z nich, aby mieć możliwość postawienia się po drugiej stronie takiej usługi. Po ich zakończeniu już wiedziałam, jak będą wyglądać moje. Zdecydowanie zależy mi na pełnej satysfakcji moich klientek, a także swobodzie rozmów. Stworzyłam zatem plan konsultacji, z których rzeczywiście moje klientki są szczerze zadowolone. Podzieliłam je jeszcze na dwa pakiety, aby dać możliwość skorzystania z takiego doradztwa jak największej ilości osób. Dokładne opisy i oferty można zobaczyć pod linkiem:

https://mavazi.pl/…/pakiet-e-bookow-konsultacja-mini…/

4. A czy możesz nam przybliżyć w skrócie, jak takie konsultacje wyglądają?

Konsultacje odbywają się u mnie na zasadzie luźnej rozmowy. Staram się o koleżeńską atmosferę, a także o swobodę w formie przekazu treści. Osobiście rekomenduję nagrywanie się na messenger, jednak nie naciskam, jeżeli ktoś woli pisać wiadomości. Ja jednak zawsze się nagrywam, to zdecydowanie przyśpiesza i ułatwia komunikowanie się w ciągu dnia.  Nie umawiamy się jednak na konkretną godzinę, a po prostu pracujemy wtedy, kiedy możemy. Konsultacje w zależności od wyboru pakietu trwają 1-2 dni lub 5-8 dni, godziny nie mają tu jednak znaczenia. Wiem, że czasami nad pewnymi odpowiedziami należy się zastanowić, więc nie pośpieszam swoich klientek. Daję im oraz sobie czas na dokładne przemyślenie i przeanalizowanie konkretnych zagadnień. Jeżeli konsultacje mają dotyczyć również oceny sklepu stacjonarnego, dodatkowo proszę o przesłanie filmiku, na którym mogę zobaczyć jego wnętrze, układ, rozmieszczenie mebli, witrynę itd. Takie spojrzenie z dystansu na pewne sprawy przez osobę trzecią, powodują często, że moje kursantki same znajdują odpowiedzi na pytania, na które wcześniej nie potrafiły znaleźć odpowiedzi. Uważam, że każda z nas od czasu do czasu powinna zapytać kogoś obcego i bezstronnego o opinię na temat prowadzenia swojego sklepu.

5. Na podstawie tego wszystkiego co nam przedstawiłaś o swoim biznesie, grupie, konsultacjach, można dojść do wniosku, że jesteś niezwykle pracowitą osobą. Czy mogłabyś na koniec dać jeszcze jakąś radę swoim koleżankom z branży?

Rzeczywiście, sama uważam się za osobę przedsiębiorczą i pracowitą, jednak nie zawsze taka byłam. Prowadzenie firmy uczy nas wielu rzeczy w trakcie jej rozwoju. Sama miałam już wiele takich chwil, kiedy chciałam się poddać, bo jednak te początki były różne. Rozwój biznesu zawsze trochę trwa, nie od początku wszystko układa się tak, jak chcemy. Ja jednak postanowiłam walczyć o istnienie firmy, o możliwość bycia szefem dla samej siebie. Nie zapominajmy, że w swoich działalnościach nie musimy ograniczać się do jednej marki, czy jednego kanału sprzedaży naszych produktów. Osobiście bardzo dużo pomogły mi zarówno różne książki biznesowe, coachingowe, ale i e-booki, blogi, szkolenia, z których korzystam do tej pory i stale inwestuję pieniądze w rozwój nie tylko firmy, ale i swój. Uważam to za nieodłączny element prowadzenia własnej działalności. Czytanie książek pobudza też naszą kreatywność, a otaczanie się osobami równie ambitnymi i przedsiębiorczymi dodaje motywacji i pokazuje, jak wiele możemy osiągnąć, jeżeli tylko chcemy. Wszystko jest w naszych głowach, musimy się tylko czasami otworzyć na pewno nowości, na to, co nieznane. Iść z duchem czasu i nie oglądać się na osoby, które swoją postawą ciągną nas w dół i mówią, że nie damy rady.

 

Bardzo dziękuję za możliwość wzięcia udziału w tak sympatycznej rozmowie. Mam nadzieję, że moja krótka historia pomoże przynajmniej jednej osobie uwierzyć w siebie i podjąć działania, które przybliżą ją do osiągnięcia wyznaczonego celu.


My również bardzo dziękujemy i życzymy wielu sukcesów w rozwijaniu Twoich marek Moniko!

 

 

 

 

 

 

 

Monika Zajonc – właścicielka dwóch marek: Mavazi, Damar,

twórczyni E-booków wspierających sprzedaż w branży odzieżowe,

administratorka Grupy na Facebooku, która ma w tej chwili ponad 2400 aktywnych członkiń

i  trenerka biznesowa .