Reklama na Tik Toku – pierwsze kroki!

Mamy nadzieję, że po ostatnim naszym wpisie dotyczącym konieczności zaistnienia Twojej marki na Tik Toku nabrałaś pewności, że ta platforma jest dedykowana również dla Ciebie.

Dziś chcemy przybliżyć Ci temat reklamy na Tik Toku….

Sam system reklamowy cechuje nie tylko łatwość docierania do szerokich grup odbiorców, ale też niskie koszty i wyświetlenia strony docelowej. Co równie ważne platforma jest ciągle stosunkowo mało doceniana przez różne biznesy, to zatem powoduje, że możesz być o krok przed swoją konkurencją. Jak zatem widzisz jest o co walczyć!

Czy wiedziałaś, że marka nie musi mieć wcale swojego profilu na Tik Toku, aby wystartować z reklamami?

Jest to dobra informacja dla firm, które do samego Tik Toka jak i konieczności prowadzenia kolejnego profilu na platformie społecznościowej podchodzą dość sceptycznie. Rozpoczęcie działania na Tik Toku od reklamy może być więc pierwszym krokiem do stopniowego przekonania się do działań regularnych na Tik Toku.

Jak wygląda zatem taka reklama i gdzie się pojawia?

Pojawia się w streamie między poszczególnymi filmikami. Fajną opcją jest też to, że daje szerokie spektrum CTA do wyboru, samo kliknięcie w przycisk przenosi nas do strony www. Do samej implementacji takiej reklamy potrzebujemy:

– konta reklamowego,

– budżetu,

– i rzecz najważniejsza kreacji reklamowej.

założenie konta na Tik Toku_Ideas Factory

Mamy tutaj do wyboru różne opcje targetowania reklamy takie jak:

– płeć,

– wiek,

– zainteresowania,

– lokalizacje,

– urządzenia.

Tik Tok vs Facebook

Podobnie jak na Facebooku mamy tutaj możliwość ustalenia limitu budżetu całkowitego reklamy lub też budżetu dziennego. Sam proces ustawienia reklamy nie daje możliwości jak w przypadku Facebooka automatycznej optymalizacji. Pomijamy oczywiście kwestię skuteczności tak ustawionych reklam, ale to odróżnia reklamy na Tik Toku od Facebooka. Kolejną różnicą jest to, że na Facebooku system reklamowy działa w opcji aukcyjnej.

Tutaj reklamy możemy zakupić w dwóch opcjach: aukcyjnej i rezerwacyjnej.

W przypadku opcji aukcyjnej zrealizujemy kampanie, których celem będzie trafić na stronę www, instalacja aplikacji bądź konwersja. Wszystkie opcje optymalizujemy w modelu CPC (cost per click). Jest to bardzo dobra wiadomość dla biznesów posiadających e-commerce.

W przypadku kampanii, których celem ma być budowanie rozpoznawalności marki, warto skorzystać z modelu rezerwacyjnego i zdecydować się na reklamę optymalizowaną pod CPM (cost per mille). Platforma dysponuje swoją wersją pixela, za pomocą którego można mierzyć ruch na stronie www.

 Pierwsze kroki z reklamą na Tik Toku

#1 utworzenie konta reklamowego na TikTok-u

W tym kroku musisz odwiedzić stronę główną reklam TikTok i kliknąć przycisk „Rozpocznij”, znajdujący się w menu w prawym górnym rogu strony głównej. W tym miejscu klikniesz „utwórz reklamę”, a następnie wypełnisz wyskakujące okienko dotyczące twojej firmy. Sprawdzenie konta i potwierdzenie zajmuje średnio około 48 godzin.

#2 tworzenie kampanii reklamowej TikTok

Na platformie TikTok Ads kliknij na zakładkę „Kampanie”. Znajduje się ona w górnej części strony, w samym środku.

Następnie kliknij  „utwórz”, kolejnym krokiem będzie wybranie celu reklamowego.

Dostępne są trzy opcje:

  • Ruch

Ruch prowadzi odbiorców do Twojej witryny www.

  • Konwersje

Oznacza, że będziesz zarabiać pieniądze ze sprzedaży.

  • Instalacje aplikacji

Jeśli Twoja aplikacja jest płatna – zarobisz na pobraniach przez osoby, do których Twoja reklama dotrze i które klikną opcję instalacji aplikacji i zechcą za nią zapłacić. Jeśli Twoja aplikacja ma za zadanie uczyć lub dotrzeć do Twojej Grupy Docelowej, jest to również pożądany efekt, bo jest kolejnym krokiem w podróży kupującego – o to przecież również nam chodzi,

#3 ustawienie budżetu

Aby ustawić budżet kampanii reklamowej TikTok na poziomie kampanii, musisz wybrać budżet dzienny lub całkowity budżet dla całej kampanii.

Te opcje znajdziesz w ustawieniach kampanii. Istnieje minimalny wymóg 50 dolarów dla jednej kampanii reklamowej. (Dotyczy to również budżetowania na poziomie grupy reklam).

Istnieje również opcja, która pozwala ustawić reklamę bez opcji konfigurowania budżetu, ale nie zalecamy jej wyboru. Nigdy nie wiadomo, kiedy popełnisz błąd, szczególnie w fazie uczenia się, może się wtedy zdarzyć, że wydasz sporo więcej, niż w ogóle przewidziałaś.

Ustawienie budżetu na reklamy TikTok pozwala dowiedzieć się, co działa, a co nie działa, oraz poprawić najskuteczniejsze reklamy. Dobrze jest dać sobie czas na obserwowanie i następnie optymalizowanie najbardziej skutecznych reklam.

Wybierz opcję tempa wydatkowania budżetu reklamowego: 

Ważne jest, aby pamiętać o ustawieniu opcji tempa podczas tworzenia reklam TikTok, jeśli nie chcesz, aby twoje wydatki na reklamę zniknęły z dnia na dzień. Lub, w skrajnych przypadkach, w ciągu kilku godzin.

Twoje wybory dotyczące tempa obejmują:

Standardowe tempo : Tik Tok będzie równomiernie rozmieszczać wydatki na reklamę w całej kampanii reklamowej Tik Tok.

lub:

Przyspieszone tempo: Tik Tok wyda budżet tak szybko, jak to możliwe, począwszy od początku kampanii.

#4 ustalenie miejsca i szczegółów kierowania reklamy

Po ustaleniu budżetu, utworzeniu kampanii i wybraniu celu reklamowego TikTok nadszedł czas, aby utworzyć grupę reklam i zdecydować się na umiejscowienie i jej kierowanie. Istnieje możliwość automatycznego umieszczania lub możliwości wyboru miejsca docelowego. Oznacza to, że reklama będzie emitowana w TikTok, albo na TikTok i innych aplikacjach informacyjnych. TikTok pozwoli Ci również wybrać do 20 słów kluczowych, które będą czynnikiem decydującym, jeśli chodzi o ustalenie, do jakiej grupy odbiorców mają szansę dotrzeć Twoje reklamy TikTok. Dlatego ważne, aby zdefiniować słowa, po których Twoi Klienci szukają Twoich produktów/usług.

Szczegóły kierowania reklamy to możliwość ustalenia  kto powinien oglądać Twoją reklamę. Dane te będą obejmować lokalizację, wiek, płeć, poszczególne języki, a nawet zainteresowania.

#5 zaplanowanie daty publikacji reklam na  TikTok-u

Reklama TikTok nie różni się od innych platform. Ttutaj również możesz ustawić określone godziny i dni, kiedy chcesz, aby twoje reklamy były wyświetlane dla Odbiorców Docelowych.

Te czasy można wstawić w opcjach budżetowania i planowania.

#6 kreacja reklamowa

Tik Tok zapewni Ci wszystko, czego potrzebujesz, aby zrobić przyciągające i atrakcyjne reklamy z „zestawem do tworzenia wideo”, który oferuje konfigurowalne szablony obrazów i wideo, ponad 300 darmowych opcji muzycznych i wiele innych. Jest co testować i czym się bawić, tak aby osiągnąć jak najlepsze efekty reklamowe Twojej marki.

Co ważne wcale nie musisz korzystać z tych opcji, możesz tworzyć własne kreacje reklamowe.

reklama na Tik Toku_Ideas FactoryNajlepsze praktyki i tipy reklamowe na Tik Toku:

Dzięki wyodrębnionym przez nas 5 – ciu zasadom osiągniesz rewelacyjne wyniki reklamowe na Tik Toku.

Oto one:

#1 Umieścić wyraźne, jedno CTA w centrum uwagi.

Nie stosuj zakłóceń. Jeśli dodasz więcej niż jedno CTA spowodujesz, że uwaga Użytkownika będzie rozproszona. Pozwól mu skupić się na konkretnym celu Twojej reklamy!

#2 Opisy reklam TikTok są ograniczone do 80 znaków.

Jeśli chcesz odnieść sukces, nie planuj zbyt długich opisów.  Moc Twojej reklamy na Tik Toku oparta jest na materiale video, uruchom swoja kreatywność i twórz zabójcze materiały.

#3 Umieść kluczowe elementy kreacji w centrum.

Oko ludzkie skupia się na środku ekranu, tam też umieść najważniejszą zawartość. Treści publikuj na dole.

#4 Twórz kreacje o wysokiej jakości

Pamiętaj, że przygotowywane przez Ciebie materiały mają dostarczać doskonałą jakość. Jeśli nie postawisz na dobrej jakości materiały, Twój widz szybko się znudzi Twoją publikacją i ją pominie.

#5 Testuj różne formy obrazu, muzyki.

Baw się tworzonymi reklamami, sprawdzaj i testuj różne formy obrazu, muzyki. Każda branża rządzi się swoimi prawami i nie ma gotowych rozwiązań.

Czy więc warto reklamować się na Tik Tok-u?

Na pewno tak! TikTok jest stosunkowo świeżym kanałem mediów społecznościowych, który nie jest jeszcze przeładowany sponsorowanymi treściami do tego stopnia jak Facebook, a zwłaszcza Instagram. Oznacza to tym samym, że im szybciej zaczniemy przekonywać się do tej platformy, tym lepiej – wciąż udaje się tam „wybić” i zaistnieć przy relatywnie niskich kosztach, nieporównywalnych wręcz chociażby do Instagrama. Kolejną zaletą jest możliwość pokazania wizerunku marki młodszemu pokoleniu z zupełnie innej strony niż dotychczas.

Następny nasz artykuł dotyczący Tik Toka poświęcimy skutecznym metodom na jego rozkręcenie!

Dzięki, że jesteś i czytasz do samego końca!

Trzymaj się wesoło,

Aleksandra