Google Ads czy Facebook Ads – co wybrać?

Doskonale wiemy, że aby nasz pomysł na biznes miał szanse powodzenia niezbędna jest reklama. Reklama towarzyszy nam na każdym etapie prowadzenia firmy, sprzedaży produktów czy oferowania naszych usług. Rynek reklamowy zmienia się w bardzo dynamiczny tempie. Niezwykle trudno jest podjąć decyzję odnośnie dobrania odpowiedniego kanału naszej reklamy.

Często zwracacie się do nas z zapytaniem, jakie działania rekomendujemy?

Czy ma to być Google Ads, czy jednak lepiej skupić się na reklamie na Facebooku, jeśli tam mamy nasz fanpage i w przypadku sprzedaży produktów prowadzimy również sklep na Facebooku.

Zapewne spodziewacie się, że nasza odpowiedź będzie brzmiała: to zależy….. Choć tak naprawdę warto wzmocnić jedne działania drugimi i nie poprzestawać tylko na wybraniu jednego kanału. Oczekując spektakularnych efektów, najlepiej w maksymalnie krótkim czasie.

Czym jest sama reklama Google ADS ? I kiedy sprawdzi się lepiej ?

To rozwiązanie, które świetnie sprawdza się jako sposób na pozyskanie nowych klientów i przyciągnięcie większego grona odbiorców na witrynę. Warto przy tej okazji wspomnieć, że dobrym i optymalnym rozwiązaniem byłoby również skorzystanie z opcji pozycjonowania. Jest to jednak proces długotrwały. Z uwagi na budżet, jaki trzeba na takie działania przeznaczyć, nie każda firma może sobie po prostu na nie pozwolić. Jeśli natomiast dysponujesz określonym budżetem i chcesz wzmocnić działania. A przede wszystkim zadbać o widoczność Twojej firmy w Google, warto również zainwestować w pozycjonowanie.

Wróćmy jednak do reklam Google ADS.

Google Ads to dobry wybór, jeśli chcemy, aby reklama wyświetlała się w wyszukiwarce na dane słowo kluczowe.

Jest to najpopularniejsza reklama typu PPC (pay per click), w której płacisz za kliknięcie. Koncentruje się na określonych słowach kluczowych, dobieranych w trakcie tworzenia kampanii reklamowej. Przy czym trafia do Użytkowników, którzy poszukują konkretnych produktów czy usług.

Kampania reklamowa Google ADS może dostarczyć mnóstwo naprawdę wartościowych informacji dotyczących tego, co użytkownicy wyszukują w internecie i jak często to robią. Myśląc o kampanii Google ADS, trzeba zadbać o jej optymalizację, bo tylko wtedy mamy szanse na osiągnięcie jak największej efektywności naszej reklamy.

Zalety reklamy Google ADS:

– posiada szeroki zasięg i dzięki niej docieramy do szerokiego grona potencjalnych Klientów, dzięki reklamie tekstowej w wynikach wyszukiwania i reklamie wizualnej w sieci reklamowej,

– zapewnia wiele formatów reklamowych,

– można wybrać nie tylko reklamę tekstową ale również reklamę wizualną w sieci reklamowej AdSense, remarketing czy remarketing dynamicznyjak również reklamę produktową.

– reklamy Google Ads zapewniają równe szanse różnym firmom pod kątem publikacji reklamy. Jeśli nasza reklama będzie dobrze zoptymalizowana ma szanse, uzyskać niższe koszty takiej reklamy i skutecznie dotrzeć do  potencjalnych Klientów, stosunkowo niewielkim nakładem budżetowym.

Przykłady reklam w Google:

reklama Google Ads_Ideas Factory

 

 

 

 

 

reklama Google Ads_Ideas Factoryreklama Youtube_Ideas Factory

Reklama Facebook ADS- to są to wszystkie działania na Facebooku  opierające się w przeciwieństwie do Google Ads, na zainteresowaniach użytkowników oraz ich zachowaniach w internecie.

Facebook Ads może być wyświetlane na urządzeniach desktop oraz w aplikacji mobilnej:

  • na tablicy użytkownika,
  • w stories,
  • w Marketplace,
  • w wiadomościach w komunikatorze Messenger.

Ten typ reklamy trafia do Użytkownika na podstawie algorytmu, który dobiera typ wyświetlanej reklamy na podstawie zainteresowań Użytkownika i historii odwiedzanych przez niego stron czy profili. Generalnie na postawie aktywności Użytkownika w mediach społecznościowych, dochodzi wtedy do jego sprofilowania.

Zalety reklamy na Facebooku:

– duże grono osób korzystających z Facebooka – 20,9 mln realnych użytkowników wg. Gemius/PBI 2 2020r,

– atrakcyjna forma reklam – mogą ją wzbogacać grafiki, treści Video, przyciągające uwagę Użytkownika,

– możliwość dotarcia z reklamami do określonych, stargetowanych Grup Odbiorców,

– stosunkowo niską ceną reklam – już niewielkim budżetem jesteśmy w stanie dotrzeć do określonej grupy Użytkowników.

Targetowanie w reklamie Facebook Ads jest znacznie szersze niż w Google ADS. Tutaj możemy dobrać reklamy pod Użytkowników, którzy są w określonym wieku i znajdują się w określonej sytuacji życiowej, która determinuje ich zainteresowania np. uprawiają sporty, są młodymi rodzicami.

Reasumując działania Google ADS sprawdzą się lepiej:

– kiedy zależy Ci na dotarciu do osób, które wpisują określoną frazę w wyszukiwarkę,

– w Twojej ofercie są produkty fizyczne i chcesz dotrzeć do osób, które ich szukają,

– jesteś w stanie konkurować lepszą ceną z innymi firmami, które mają ten sam produkt,
– zależy Ci na pozyskaniu Klientów lokalnych- na frazy lokalne- np. fryzjer Warszawa,

– Twoja witryna ma na celu pozyskanie kontaktu do Klienta, jego umówienie na konkretny zabieg itd.

Natomiast Facebook Ads sprawdzi się lepiej, kiedy:

– Twoim celem jest budowanie społeczności, listy mailingowej,

– nie masz strony internetowej, ale swoje działania chcesz skupić w Internecie,

– chcesz wykreować zainteresowanie nowym produktem,

– pokazujesz ideę, styl życia czy rozwiązanie problemu,

– chcesz przypomnieć Klientom, którzy mieli styczność z Twoją marką o produkcie/usłudze (remarketing),

– tworzysz reklamę w postaci Video – możesz zbudować zasięg stosunkowo tanim kosztem takiej reklamy.

Przykłady reklamy na Facebooku:

reklama Facebook Ads_Ideas Factory

 

reklama Facebook Ads_Ideas Factory

Warto zastanowić się, na jakim etapie ścieżki zakupowej jest Twój Klient, więcej o ścieżce zakupowej Klienta dowiesz się z naszego artykułu.

Często jest tak, że dobierając reklamę pod konkretny etap zakupowy tej ścieżki okazuje się, że oba działania przynoszą wymierne korzyści.

Kiedy chcesz przyciągnąć uwagę Użytkowników zorientowanych na zakup Twojego produktu czy usługi, skup się na początku na działaniach Google ADS. Docierasz wówczas do osób, które faktycznie poszukują Twoich usług. Jeśli Twoim celem jest budowa świadomości i wizerunku marki, możesz zdecydować się zarówno na kampanię budującą ruch w Google Ads, jak i na reklamę Facebook Ads.

Doskonale wiemy, że chcąc osiągnąć sukces trzeba być skutecznym. Dlatego działania Google ADS i Facebook ADS powinny się wzajemnie uzupełniać.  W dzisiejszej rzeczywistości przeciętny Użytkownik spędza w sieci nawet 3 godziny, dlatego niezwykle istotne jest aby zaplanować kampanię reklamową, która pozwoli zainteresować i docelowo pozyskać Klienta i przełoży się na realne zyski firmy.

Jeśli potrzebujesz pomocy w opracowania, przygotowaniu i wdrożeniu skutecznego planu na działania Google ADS i Facebook ADS – zapraszamy do kontaktu. Razem sprawdzimy – co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Dzięki, że jesteś i czytasz do samego końca.

Do przeczytania.

Miej się dobrze,

Aleksandra

 

 

Anna Pastwińska

Emilia Adamczyk_Pozeo

 

 

 

 

 

 

POZEO.pl