Jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów dzięki Facebook Ads ?

Prowadź skuteczne kampanie reklamowe Facebook Ads

Dla każdej osoby, prowadzącej zarówno sprzedaż produktów czy oferujących usługi – celem jest sprzedaż. Dlatego również zupełnie nie dziwi, że przeprowadzając kampanie reklamowe na Facebooku oczekujemy zwrotu naszej inwestycji w postaci wzrostu sprzedaży.

Tutaj jednak pojawia się sytuacja z którą wielokrotnie przychodzi się zmierzyć reklamodawcom – brak sprzedaży i na końcu pojawiająca się opinia – że kampanie reklamowe na Facebooku -Facebook ADS nie sprzedają i nie działają.

Dziś chciałabym uczulić Was na kilka elementów składowych, które mogą być odpowiedzialne za efekty naszych działań reklamowych na Facebooku i docelowo powodują, że nie przepalamy już więcej budżetu i nasze kampanie przynoszą większy zwrot z inwestycji poprzez to, że kampanie faktycznie sprzedają.

Facebook Ads – czy naprawdę sprzedaje?

Odpowiedź nasza jest – TAK, jednak w tej materii nie ma żadnego złotego środka, bowiem kampania to proces i pierwsze efekty mogą być różne.

Kampanie na pewno trzeba podzielić na poszczególne etapy.

Jak wiecie, celów reklamowych na Facebooku jest kilkanaście. Jednym z częściej wybieranych celów reklamowych jest cel – ruch na stronę www reklamodawcy. Jednym z powodów wykorzystywania powszechnie tego właśnie celu jest fakt, że efekty są pozornie dobre i stosunkowo niedrogie– przynoszą duży ruch na stronie, ale tak naprawdę nie przekładają się na sprzedaż.

Powodów takiego stanu może być kilka. Chciałabym skupić się na dwóch:

  1. Facebook kieruje Twoja reklamę do osób, które często klikają w reklamy, jednak wielokrotnie jest tak, że one nawet nie poczekają na załadowanie strony.

Czy na takim efekcie reklamy Ci zależało? No pewnie nie…..

  1. Często spotykana sytuacją jest moment, w którym potencjalnie zainteresowany Klient poczeka na załadowanie strony, ląduje na niej – ale niestety szybko ja opuszcza – bo strona nie jest odpowiednio zoptymalizowana i intuicyjna dla niego, co go łatwo zniechęca.

Dodatkowo oferta może być po prostu dla niego mało interesująca.

Czy to oznacza, że z celu – ruch trzeba w ogóle zrezygnować? Oczywiście, że nie….

Jeśli generujesz ruch na Twoją stronę i spowodujesz, że Klient zatrzymuje się na niej na dłużej – super – ale nadszedł czas na analizę podstawowych wskaźników! Obserwuj również kluczowe wskaźniki efektywności – tzw. KPI.

Zaufaj liczbom,  a nie temu co się tobie wydaje w stylu, że ten post będzie całkiem fajny, że te zmiany na stronie przyniosą oczekiwane efekty. Sprawdź to w praktyce, przeanalizuj, wyciągnij wnioski.

Poświęć też czas na analizę – ile czasu Użytkownicy spędzają na Twojej stronie. Jeśli wkrótce po załadowaniu strony ją po prostu opuszczają – przyczyny tego mogą być bardzo różne.

Możliwe przyczyny opuszczania Twojej strony:

– źle dobrana grupa docelowa,

– zbyt długo ładująca się strona www,

– nieciekawa z punktu widzenia Klienta oferta.

Te aspekty są niezwykle istotne, bo nawet najlepsza reklama na Facebooku czy też w Google po prostu nie zadziała, jeśli nie zadbasz o wcześniej wyszczególnione aspekty.

Ważne jest spojrzenie na kampanię jako na proces. Będę Cię również przekonywała w tym punkcie do zadbania o lejek sprzedażowy – i spojrzenia na kampanię przez jego pryzmat. O lejku sprzedażowym pisałam w jednym z moich ostatnich artykułów, do którego Cię odsyłam, jeśli chcesz odrobić swoją lekcję i przede wszystkim osiągnąć sukces.

Kampanię trzeba potraktować jako całościowy proces, a nie jednorazowy strzał – inaczej nic z tego nie będzie.

Reklama Facebook ADS, która sprzedaje – czyli jaka?

Wielokrotnie dokonując audytu przeprowadzonych wcześniej kampanii reklamowych u naszych Klientów, okazuje się, że często nie można dopatrywać się winy po stronie reklamy, tylko właśnie strony internetowej czy też strony sklepu.

Istotnym elementem powodzenia kampanii reklamowej jest dobrze dobrany cel reklamowy w kontekście lejka sprzedaży.

Nie pomijaj również dobrze dobranych zainteresowań dla Twojej Grupy Odbiorców, często te zainteresowania nie są takie oczywiste i docelowo sprawdza się wybranie całkowicie innych zainteresowań niż branża w której się poruszamy. W praktyce okazuje się, że to co nam się wydaje odnośnie zainteresowań naszych Odbiorców wygląda zupełnie inaczej.

Kolejna istotna sprawa zadbaj o dobrej jakości, ciekawe zdjęcia i testuj kreacje.

Na dany zestaw reklamowy wystarczy zaplanowanie –  4-6 kreacji.

Zostaw kampanie na tydzień i po tym okresie analizuj i wyłączaj całe zestawy reklam, które po prostu nie działają.

Czy wiesz, że możesz przejrzeć reklamy facebook ads Twojej konkurencji i nie tylko?

W tym celu kombajn Marka Cukrowejgóry oferuje Ci sprytne narzędzie – jakim jest Facebook Library.

Wpisując nazwę reklamodawcy i kategorię reklamy możesz sprawdzić i po prostu podpatrzeć działania konkurencji – to absolutnie nic złego.

Sprawdzisz:

– aktywne i nieaktywne reklamy wraz z treścią i grafiką,

– datę uruchomienia danej reklamy,

– platformy na której reklama jest wyświetlana – Facebook, Instagram, Messanger.

 

reklama konkurencji

 

jak sprawdzić reklamę konkurencjiWażnym elementem skuteczności reklam jest też pisanie atrakcyjnych treści.

No ok – atrakcyjnych czyli jakich ? Takich, które zachwycą Twojego Klienta, a nie Ciebie!

Klienta nie interesuje ani Twoja firma, ani Twoje sukcesy tak naprawdę- jego interesuje czy jesteś w stanie dostarczyć mu produkty, usługi, które rozwiążą jego problem. Nie pisz o produkcie – opowiadaj historie(tutaj również wykorzystuj tak lubiany przeze mnie storytelling) i przedstawiaj przede wszystkim korzyści. Twój tekst reklamowy ma być nasiąknięty tym co może dać Klientowi jego zakup np.:

– natychmiastowy dostęp,

– skuteczność,

– gwarancja,

– efekty,

– sprawne działanie.

Dziel się sukcesem Twoich Klientów, którzy osiągnęli sukces dzięki Twoim produktom czy Twoim rozwiązaniom.

Dopasuje budżet do zestawu reklamowego facebook ads

Złotą zasadą jest, aby budżet powinien był tak ustawiony, aby w ujęciu tygodniowym otrzymać 50 konwersji, bądź 100 kliknięć. Jeśli budżet będzie niedoinwestowany, kampania nie będzie raczej efektywna.

Budżet powinien być adekwatny do Grupy Odbiorów i do stawki za kliknięcie.

Jeśli wiesz, że kliknięci kosztuje Cię przykładowo 1 PLN za klika to już wiesz, że budżet musisz ustawić na poziomie 50 zł tygodniowo.

 

Podsumowując:

  1. Kampania to proces, który wymaga optymalizacji.
  2. Testuj kreacje i Grupy reklamowe.
  3. Pisz teksty, które będą interesujące dla Odbiorców i ich zachwycą.
  4. Dopasuj budżet do zestawu reklamowego.

Nie ma złotych reguł i złotych środków, testuj, badaj, optymalizuj co działa akurat u Ciebie.

Jeśli potrzebujesz wsparcia – odezwij się!

Do przeczytania.

Aleksandra

Indywidualna pomoc!

Konsultacje_Ideas Factory

 

Potrzebujesz pomocy? Napisz, co możemy dla Ciebie zrobić?