Jak poprawić widoczność firmy w mapach Google?

Widoczność firmy w Google.

Skuteczna widoczność w sieci to cel wielu przedsiębiorców, szczególnie przy ogólnym wzroście kosztów prowadzenia biznesów sposoby na tanie, bądź bez kosztowe dotarcie do Klientów są niezwykle cenne i istotne.

Dzisiejszy wpis poświęcamy Mapom Google i istotnemu aspektowi, jakim jest poprawa, bądź w ogóle zadbanie o możliwość dotarcia do Twojej firmy dla osób potencjalnie zainteresowanych usługami czy produktami, które oferujesz. Koniecznie zadbaj o widoczność firmy w Google!

Mamy doskonały sposób i sprawdzone metody, które działają i powodują, że Klienci znajdują Twoją firmę.

Jeśli penetrujesz czeluści internetu, a dziś tak naprawdę próżno raczej znaleźć osobę, która tego nie robi, to z pewnością zauważyłaś/eś, że Google niejako pokazuje i podaje Ci na tacy spersonalizowane, ściśle dobrane właśnie do Ciebie i dla Ciebie wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce.

Podobnie rzecz się ma z wizytówką w Google Maps – zapewne doskonale kojarzysz formę pinezki, z jaką mamy do czynienia, kiedy wyszukujemy w mapach firmę czy daną markę. Wspomniana pinezka powoduje, że jesteśmy obecni w mapach Google i w wyszukiwarce. Twoja wizytówka w Google Maps wyświetli się po  lewej stronie w spisie, wraz z innymi wizytówkami firm z Twojej kategorii.

jak działa wizytówka Google_Ideas Factory

Kolejnym miejscem, gdzie wyświetla się wizytówka, po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarce jest strona wyszukiwarki Google, po prawej stronie lub nad wynikami wyszukiwania.

gdzie wyświetla się wizytówka Google_Ideas Factory

 

Skoro już to wiemy jaką rolę odgrywa sama wizytówka, to kolejna rzecz na którą chcę Ci dziś zwrócić uwagę to to, że wyniki wyświetlania są one uzależnione od Twojej lokalizacji.

Co to oznacza w praktyce?

Ano nic innego, jak to, że użytkownika z Warszawy zobaczy na swoim feedzie wyników wyszukiwania inne strony niż użytkownik Wrocławia wpisujący te same frazy w wyszukiwarce. To samo dotyczy wyników w Google Maps – dlatego dodanie strony do usługi Google Maps jest po prostu nie tylko konieczne, ale wręcz obowiązkowe.

Jeśli jeszcze nie masz założonego profilu – już dziś załóż konto w Google Moja Firma – jest to doskonałe narzędzie do promocji firmy, o czym postaramy się Ciebie przekonać. Pozwala na odnalezienie Twojej firmy przez potencjalnych Klientów, dzięki wizytówce będą mieli swobodny dostęp do adresu Twojej firmy, Twojej oferty, opinii Klientów i wszelkich aktualności z życia Twojej firmy – jedyne co trzeba zrobić to założyć, odpowiednio uzupełnić i aktywnie prowadzić komunikację za jej pośrednictwem.

Skoro już wiemy, jak ważne jest założenie i prowadzenie profilu Google Moja Firma skupmy się na działaniach, których przeprowadzenie zagwarantuje Twojej firmie widoczność w Mapach Google i wyszukiwarce.

#1 Dobrze dobrana kategoria

Zakładając wizytówkę – dobrze dobierz kategorię do Twojego profilu prowadzonej działalności. Przed weryfikacją profilu – możesz dodać jedną kategorię, po zweryfikowaniu jej przez Google (odbywa się to pocztą na podstawie otrzymanego od Googla kodu weryfikacyjnego) będziesz mogła/mógł dodać do 5 kategorii. Pamiętaj o uzupełnieniu i rozszerzeniu kategorii po zakończonym procesie weryfikacji – pozwoli to na jeszcze lepsze i skuteczniejsze wyświetlanie Twojej firmy potencjalnie zainteresowanym Klientom.

jak dodać kategorię do wizytówki Google_Ideas FactoryRoboty Googla dostosowują wyświetlane wyniki wyszukiwania również pod kategorie zamieszczone w wizytówce.

#2 Wypełnij profil firmowy.

Zadbaj o opis firmy – masz na niego 750 znaków – zastanów się co chcesz zaoferować Klientom i zawrzyj to w dostępnych znakach.

Koniecznie dodaj godziny pracy, telefon do kontaktu z Twoja firmą i zdjęcia prezentujące Twoją firmę – zarówno z zewnątrz jako budynek, ale również wewnątrz, przedstaw swój zespół. Pamiętaj, że możesz dodawać również filmy!

Jeśli posiadasz swoją stronę www – dodaj ją. Google daje możliwość również stworzenia strony, nawet jeśli posiadasz swoją stronę warto ją również w usłudze Google Moja Firma stworzyć – poprawia to również widoczność Twojej firmy!

 jak dodać opis firmy w Google wizytówka?

#3 zadbaj o pozyskiwanie opinii od Klientów na temat Twojej firmy.

Google wyżej ranguje firmy, które mają opinie od Klientów. Poproś Klientów, aby szczegółowo opisywali zakres Twoich usług i oferty z której skorzystali i byli zadowoleni.

Co ważne!

Reaguj na wystawione recenzje.

Ważne jest również to, aby odpowiadać na udzielone recenzje. W przypadku komentarzy pozytywnych wystarczy krótkie serdeczne podziękowanie. Natomiast w przypadku negatywnej opinii – istotna jest szybka i grzeczna reakcja, skupienie się na faktycznym rozwiązaniu problemu. Dobrze jest poprosić w takiej sytuacji recenzenta o przejście na profil prywatny czy też pocztę email z korespondencją. Pomimo, że to może nie być komfortowa sytuacja dla Ciebie i Twojej firmy niezwykle istotne jest przeproszenie Klienta. Uwierz, złe emocje nie są dobrym rozwiązaniem i świadczą źle o Tobie i Twojej firmie, a na tym Ci przecież nie zależy….

#4 twórz regularnie wartościowy content.

Zadbaj o to, aby nawet doskonale uzupełniona wizytówka nie był martwym tworem, tylko aby epatowała życiem i dodawaniem atrakcyjnych wpisów.

Może to Cię zdziwi, ale możliwości są całkiem bogate:

– dodawanie wpisów,

– dodawanie ofert i promocji,

– tworzenie wydarzeń.

Google znacznie chętniej będzie promować wizytówkę, która jest regularnie aktualizowana i posiada ciekawe treści, a użytkownicy dużo chętniej skorzystają z naszych usług, jeśli zauważą, że nasza wizytówka jest zadbana, spójna i aktualna. Dzięki nim też zwiększysz ruch na swojej stronie przekierowując Klienta do produktu czy usługi z Twojej oferty.

wpisy w wizytówce Google

 

# 5 zadbaj o optymalizację swojej strony www.

Jeśli powiążesz profil Twojej wizytówki z Twoją witryną – która ma wysoką pozycję w wyszukiwarce Google –dzięki temu wysoko spozycjonuje się również Twój profil w mapach lokalnych.

Aktywne konto w Google Moja Firma to doskonały sposób na uzupełnienie działań z zakresu SEO. Jest to również  bardzo dobry i duży element budowania wizerunku Twojej firmy w internecie, warto o niego zadbać.  Z uwagi na możliwość dodawania wpisów i możliwości zadawania pytań przez Klientów i udzielania odpowiedzi przez właściciela przypomina to dyskusje pod postami.

Jeśli potrzebujesz pomocy w założeniu i prowadzeniu wizytówki w Google i tworzeniu grafik – zapraszamy do kontaktu!

Życzę Ci dużo dobrego,

Aleksandra

Zapraszamy też do posłuchania naszego podcastu dotyczącego korzyści płynących w prowadzenia profilu w Google Moja Firma:

blog_Ideas Factory

Czy warto prowadzić wizytówkę Google Moja Firma

 

BONUS: 40 Przydatnych narzędzi do Social Mediów i działań w Internecie:

Jeśli jesteś Subskrybentką/Subskrybentem naszego Newslettera to na pewno w Twojej skrzynce już dawno znalazł się nasz Bonus🙌

Newsletter_Ideas FactoryW naszym materiale znajdziesz narzędzia i pomocne aplikacje, które wykorzystujemy w codziennej naszej pracy.

Jeśli jeszcze nie subskrybujesz naszego Newslettera – koniecznie zapisz się i dołącz do naszej Społeczności, w prezencie powitalnym otrzymasz od nas pdf ze wspomnianymi narzędziami🎁