Jak stworzyć skuteczny Buyer Persona
Buyer Persona – Klient idealny czy on w ogóle istnieje❓?
W ostatnim artykule zdefiniowaliśmy Buyer Personę określając cechy jakie musimy zidentyfikować u tej osoby, aby ją w ogóle poznać i wiedzieć do kogo tak naprawdę kierujemy naszą komunikację i naszą ofertę?
A jak jest w życiu❓
Jak to zatem zrobić❓
Konieczne będą odpowiedzi na dodatkowe pytania dotyczące Persony zakupowej:
- jakich komunikatów użyjesz, aby go do siebie i do swojej oferty przekonać?
- jakimi kanałami będziesz się starał do niego dotrzeć?
- jak połączysz działania marketingowe i sprzedażowe?
- jak zmierzysz wyniki swoich działań?
Jeśli natomiast lubisz bardziej oglądać filmy niż czytać, lub jeśli chcesz usłyszeć jak Francuz mówi po angielsku (???), naciśnij przycisk odtwarzania filmu poniżej?
https://www.youtube.com/watch?v=o-xAc1H6vlg
Celem budowy Buyer Persony jest zrozumienie kto tak naprawdę jest Twoim celem i jakie są jego potrzeby. Precyzyjna definicja tej osoby pomoże Ci w ten sposób wyprzedzić jego działania i odpowiednio w dobrym momencie zareagować.
Przejdźmy jednak teraz do określenia kolejnych kroków niezbędnych w procesie budowania Buyer Persony:
1. Zrozumienie z kim rozmawiasz? Kto jest Twoją Personą Zakupową?
Etap ten jest niezwykle ważny i tak naprawdę kluczowy.
Zrozumienie tego i używanie odpowiedniego języka jest niezbędne do zbudowania właściwej persony docelowej.
Pomocne stanie się udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
Kto to jest?
Gdzie mieszka?
Jakie są jego hobby?
Jak wygląda jego typowy dzień?
Po udzieleniu odpowiedzi na te pytania nadszedł czas, aby dać życie swojej osobie z imieniem i zdjęciem.
Stworzona przez nasz Zespół Persona – to kobieta o imieniu Joanna?
Poznajcie Joannę:
Joanna to młoda, przedsiębiorcza kobieta w wieku 35 lat, który swoje kroki od roku stawia we własnym biznesie.
Lubi wszelkie nowości technologiczne i być z nimi na czasie. Przeraża ją szybkość zmian w marketingu, dlatego szuka do współpracy Specjalistów w obszarze digital marketingu, którzy zdejmą z niej, chociaż częściowo obciążenie bycia widocznym w sieci.
2. Skoro znamy już Joannę i co nieco o niej wiemy, pora poznać cele, które są dla niej istotne.
Ważne aby przedstawione i zdefiniowane przez naszego idealnego Klienta cele były mierzalne i umiejscowione w czasie.
Znasz już cele swojej Persony Zakupowej, teraz nadszedł czas na odpowiedź na kolejne pytanie:
3. Co skłania Twojego Klienta do zakupu właśnie Twoich usług czy Twojego produktu? Co Ciebie i Twój biznes wyróżnia?
W przypadku gdy masz już Klientów zawsze takie pytanie możesz im zadać bezpośrednio, posługując się np. ankietami w tym celu.
Drugim istotnym wyzwaniem dla Ciebie jest również odpowiedź na pytanie, czemu Klienci nie korzystają z Twoich usług?
Czy Twój produkt/usługa jest być może zbyt drogi? Twój produkt/usługa niczym się nie wyróżnia na tle konkurencji? I tak naprawdę Twoja świadomość odnośnie tego co może powstrzymać Twojego Klienta od nawiązania współpracy z Tobą i skorzystania z Twoich usług może się okazać dla Ciebie kluczowa.
Znając swoje Personę zakupową tworzysz treści i ofertę pod nią. Pod nią też tak naprawdę jest budowana cała Twoja strategia i komunikacja w biznesie.
I pamiętaj!
Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.
Sam Walton, założyciel i twórca potęgi sieci handlowej Wall-Mart
Dlatego ważne jest aby po prostu go rozpracować ? i się z nim zaprzyjaźnić!
Pokusisz się o stworzenie Buyer Persony Twojego biznesu?
Aby ułatwić Ci ten proces, przygotowaliśmy darmowy szablon który Ci z pewnością w tym pomoże.
szablon Persona zakupowa_Ideas Factory |
Stworzony przez nas szablon wygląda trochę jak życiorys, zawiera jednak sporo cennych informacji, których sprecyzowanie pozwoli Ci docierać skutecznie do Klientów.
Gdybyś potrzebował/a pomocy pisz śmiało- razem możemy stworzyć Profil Twojego Idealnego Klienta!
Dzięki, że jesteś i czytasz do samego końca.
Do przeczytania.
Trzymaj się wesoło,