Gadżety reklamowe – niewyczerpany potencjał promocji marki.

Gadżety reklamowe

W dzisiejszych czasach marketer chcąc osiągnąć pożądane cele biznesowe ma potężny wachlarz narzędzi. Odpowiedni dobór wiąże się z osiągnięciem celów biznesowych stricte związanych ze sprzedażą, do których należą:

– satysfakcja Klienta,

– budowanie jego lojalności,

– wzrost świadomości marki i do niej przywiązanie.

Jednym z tych narzędzi jest gadżet reklamowy, którego siłę potwierdziło ostatnie badanie przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych. Wykazało ono, że gadżet reklamowy z logo firmy jest postrzegany jako ważny i skuteczny element strategii marketingowej. Aby narzędzi to w pełni spełniło swoją rolę musi być dobrze dobrane i umiejętnie wykorzystane.

Skuteczny gadżet reklamowy – czyli jaki?

Artykuły promocyjne często nie są traktowane jako element pierwszego wyboru przy tworzeniu strategii marketingowej. Często nawet słyszy się, że jest to element, na który można przeznaczać z roku na rok mniej budżetu z uwagi na cięcia jakim poddawane są firmy.

Czy aby na pewno jest to dobry kierunek?

Odpowiednio dobrane gadżety reklamowe mogą wzbudzić zainteresowanie potencjalnych Klientów. Potrafią wzmocnić więź z obecnymi Klientami. Kolejnym ważnym aspektem wskazującym na ogromną siłę spersonalizowanych gadżetów jest fakt, że wszyscy jesteśmy ludźmi i po prostu lubimy coś otrzymywać. Jest to niezależne od tego jakie stanowisko w firmie piastujemy i na jakim poziomie żyjemy. Odpowiedzialną za taki stan rzeczy jest doskonale nam znana zasada wzajemności opisana przez Roberta Cialdiniego. Powoduje ona, że w chwili kiedy coś od kogoś otrzymujemy rodzi się w nas potrzeba odwzajemniania się. Kolejną jest reguła lubienia, chętniej współpracujemy, czy też korzystamy z usług osoby, która kojarzy nam się z przyjemnością związaną z otrzymaniem giftu, który po prostu sprawił nam radość.

Kluczem do lojalności jest sprawienie, by kontakt z firmą wywoływał w Kliencie pozytywne emocje. Ideas Factory to kopalnia pomysłów i super gadżetów reklamowych. Możemy zaoferować Ci gadżety reklamowe w modnym stylu Eco

Aby pozytywne emocje były podtrzymywane podarowany upominek musi cechować się wysoką jakością. Warto tutaj zwrócić uwagę, że jeżeli gadżet okaże się słaby jakościowo,  odczucia Klienta związane z marką również ulegną obniżeniu. Gadżet nie będzie budował lojalności
i pozytywnych skojarzeń, ale będzie wręcz działał na niekorzyść firmy bądź marki. Jest to sytuacja na którą absolutnie nie można sobie pozwolić. Mając na uwadze doskonałą jakość oferujemy również gadżety reklamowe premium, spełniające z pewnością wymagania najbardziej wymagających Klientów, tak aby podkreślić ich wyjątkowość 

Kolejną rzeczą jest to, że dobrze dobrany gadżet powinien być funkcjonalny, a gdy do tego dołożylibyśmy jeszcze jego innowacyjność, sytuacja wręcz byłaby idealna.

Prezent ma być po prostu trafiony, doskonale dobrany do Klienta, specyfiki jego firmy i branży. Warto zadbać o to, aby gadżet był innowacyjny, funkcjonalny i dobry jakościowo. Jeżeli uda nam się dołączyć do tych elementów dobra cenę, to sukces jest gwarantowany.

Dobrze dobrany gadżet stanie się ambasadorem naszej marki. W doborze gadżetów należy pamiętać o odpowiednim ich opakowaniu, które niejako są uzupełnieniem całego wizerunku marki. Ładne dopasowane wizualnie opakowanie jest dopełnieniem sznytu naszego upominku, który obecnym i potencjalnym Klientom niejako mówi: „Dziękuję, że jesteś i będziesz z nami”.

Jak zatem dokonać wyboru gadżetu reklamowego?

W przypadku produktów reklamowych nadal aktualna jest zasada „wyróżnij się albo zgiń”. Gadżet reklamowy ma być wyróżnikiem naszej marki. Chcąc być postrzegani jako firma dająca Klientom wysokiej jakości usługi, produkty musimy zadbać o dobrej jakości upominek. Jeśli marka nie chce zginąć wśród gąszczu rozdawanych, tanich słabej jakości gadżetów, opłaci się rozdawanie wyróżniających się upominków reklamowych

Dzisiejszy rozwój w obszarze technik znakowania gadżetów daje nam niesamowite możliwości również w tym zakresie. Zadbaj o unikatową możliwość personalizacji i stworzenia niesamowitej grafiki

Przygotowując się do kampanii warto zwrócić uwagę na element zaskoczenia, jest to o tyle ważne, że nie możemy dopuścić do sytuacji, że Klient oczekuje od nas konkretnego gadżetu i traktuje jako coś co mu się należy. Zdecydowanie większy efekt osiągniemy bazując na elemencie zaskoczenia. Indywidualne podejście jest warunkiem sukcesu, a każdy Klient to inna historia do opowiedzenia. Najbardziej wybredni stawiają na kreatywność i talent designera, albo wręcz przeciwnie szukają dyskretnej elegancji, a za branding wystarczy im gustowny bilecik wizytowy.

Podmiotowe i wyjątkowe traktowanie Klienta jest zawsze na czasie i w perspektywie czasu zawsze procentuje.

W doborze dobrze dobranych gadżetów pewnym kryterium będzie zakup gadżetu, który byśmy sami chcieli mieć i byśmy go regularnie używali. Warto postawić na trwałość, estetykę i dobry design.

Gadżety reklamowe, które są praktyczne dla Klientów i w jakiś sposób ich wyróżniają są chętnie wybierane przez Klientów. Dzięki temu można się zapisać w głowach konsumentów jako marka, która o nich dba, reaguje na ich potrzeby i chce im dostarczać pozytywnych emocji

Od czego zacząć wybierając upominki dla swoich Klientów?

Dobierając odpowiednie upominki dla naszych Klientów ważne jest odpowiedzenie sobie na kilka pytań: Kto? Gdzie? Jak? W jakim celu?.

W jakim celu?” – to pytanie jest najważniejsze, bo kontekstów poza oczywistą promocją marki może być wiele. Możemy chcieć wyrazić wdzięczność za skorzystanie z usług lub zakup produktu, możemy chcieć wypromować markę wśród zupełnie nowej grupy, czy też przekazać upominek w jakichś wyjątkowych okolicznościach lub przy konkretnej okazji. To właśnie cel, w jakim będziemy wręczać prezenty, pomoże nam wybrać odpowiednie gadżety.

 „Kto?” – to określenie, kim i jaka jest nasza grupa odbiorców. Musimy ją scharakteryzować, żeby jak najtrafniej dobrać do niej gadżety. Płeć, wiek, zawód i zainteresowania – to podstawowe informacje, jakie musimy mieć. Poznajmy ludzi, których chcemy naszymi gadżetami obdarować, tak żeby sprostać ich oczekiwaniom żeby otrzymany od nas gadżet był przez nich wykorzystywany, a nasze działania promocyjne – docenione.

„Gdzie?” – dobór odpowiedniego gadżetu musi być ściśle powiązany z miejscem, w którym będziemy chcieli go wręczać. Jeśli promujemy naszą firmę w trakcie dużej imprezy, nie możemy wręczać produktów mało poręcznych, zajmujących dużo miejsca. Konsument, który otrzyma gadżet w miejscu, w którym nie spodziewał się go dostać, doceni go bardziej, nawet jeśli będzie on niewielki. Działa tu element zaskoczenia o którym wspominaliśmy wcześniej.

W dzisiejszych czasach problemem często nie jest przyciągnięcie klienta, lecz utrzymanie go przy naszej marce. W tym właśnie pomocne okazują się kampanie z użyciem upominków reklamowych. Ich celem powinno być zbudowanie silnej i trwałej relacji firmy
z konsumentem, tak aby nie czuł on potrzeby szukania produktów czy usług marek konkurencyjnych.

Ważne jest to, abyśmy nawet w przypadku popełnianych błędów w doborze gadżetów do konkretnych kampanii reklamowych  umieli wyciągnąć  z nich wnioski i starali się ich uniknąć w przyszłości.

Gadżety reklamowe wspierają dobre relacje.

Gadżety same w sobie nie zbudują nam lojalności Klienta, mogą nam jedynie w tym pomóc. Lojalność Klienta i jego nastawienie do marki czy firmy buduje nasz serwis, jakość produktów oraz otwartość na sugestie Klientów. Gadżet jest wisienką na torcie pokazującym jakimi wartościami się kierujemy. Nie jest sztuką kupić tani gadżet, sztuką jest kupić taki, który będzie Klientowi służył przez długi czas, a także będzie mu pomocny w codziennych czynnościach.

Warto zatem wierzyć w marketingowy potencjał gadżety reklamowe i ich rolę w budowaniu wizerunku marki.