Co musisz wiedzieć o Tik Toku dla swojego biznesu?

Wielokrotnie spotkałaś się zapewne z panującą teorią i przekonaniem wielu osób, że Tik Tok to platforma dla dzieci i młodzieży. Jeśli nawet dorosły użytkownik znajdzie dla niej coś dla siebie, to już na pewno nie jest to miejsce dedykowane obecności marek i biznesów.

Dzisiejszym artykułem postaram się przekonać Cię do zmiany Twojego nastawienia i założenia konta firmowego na Tik Toku.

Kilka liczb uświadamiających potęgę Tik Toka:

  • jest obecnie szóstą co do wielkości siecią społecznościową,
  • została pobrana ponad 1,65 miliarda razy, a w roku 2020 to druga najczęściej pobierana aplikacja (tylko pokonana przez WhatsApp),
  • przeciętny użytkownik otwiera aplikację więcej niż 8 razy dziennie,
  • największą grupą demograficzną TikTok są 18-24-latkowie,a następnie 13-17-latkowie,
  • około 60% użytkowników TikTok to kobiety, a około 40% to mężczyźni,

Zapewne wiesz jak marki wykorzystują Instagram do interakcji z konsumentami za pośrednictwem postów, relacji, filmów na żywo i IGTV. TikTok pozwala markom na kontakty z Użytkownikami za pośrednictwem wideo, tylko w krótszych klipach. Platforma składa się z 15- i 60-sekundowych filmów nagranych przez Użytkownika, które umożliwiają edycję i udostępnienie w innych mediach społecznościowych.

Dla działań biznesowych na pewno na korzyść przemawia sama liczba aktywnych użytkowników na platformie. Przy czym nadal nie jest do końca  jasne, jak dokładnie działa algorytm, ale wydaje się, że znacznie łatwiej jest treściom wideo osiągnąć możliwość stworzenia  wirusowego nagrania na TikToku niż na innych platformach społecznościowych. TikTok to idealna przestrzeń dla takich branż jak beauty czy moda, ale… nie tylko. Trzeba podkreślić, że możliwości aplikacji nie wykorzystuje jeszcze wiele polskich firm, więc masz szansę wypełnić swoją niszę.

Mam nadzieję, że ta krótka statystyka przekonał Cię do rozpoczęcia aktywności na Tik Toku.

Tik Tok doskonałe narzędzie dla komunikacji marki!Jak zatem zacząć, jakie są podstawowe zasady i reguły tej platformy?

Jeśli chcesz odkryć potencjał platformy i dotrzeć do Klientów, nie możesz już czekać. Twórcy aplikacji wychodzą naprzeciw osobom, które prowadzą mniejsze i średnie biznesy i oferują nowe narzędzie –TikTok for BusinessJak w każdym nowym środowisku, dobrze jest się najpierw trochę rozejrzeć, zobaczyć jak komunikują się na Tik Toku inne marki, jakiego typu filmy wstawiają.

Podczas Twojego rozglądania się po platformie zwróć uwagę na kilka istotnych rzeczy:

  • Obejrzyj filmy innych, po otwarciu aplikacji,  zobaczysz kanał z mnóstwem różnych filmów. Kliknij i obejrzyj parę, aby wejść w atmosferę panującą na Tik Toku,
  • Zacznij tworzyć własne filmy: nie musisz korzystać z profesjonalnej kamery, większość filmów zamieszczonych na TikTok jest tworzona przez samych użytkowników. Rozpocznij nagrywanie telefonem, dodaj filtry, użyj fajnych efektów, takich jak powiększanie twarzy, dodaj naklejki,
  • Koniecznie dodaj muzykę: TikTok jest zintegrowany z Apple Music, dzięki czemu możesz dodawać utwory do swoich filmów, remiksować je i dodawać efekty.
  • Śledź konta, które Ci się podobają: Poszukaj innych konkurencyjnych firm na TikTok i polub ich konta, abyś mógł je śledzić i zobaczyć, jakie treści publikują. Pamiętaj również, aby śledzić gigantów branży i obserwować ich kampanie marketingowe,
  • Kup wirtualne monety: TikTok umożliwia użytkownikom kupowanie wirtualnych monet za prawdziwe pieniądze. Możesz je później wykorzystać w celu podarowania innym wirtualnych prezentów.

 

nagrywanie filmów Tik Tok

Nadszedł czas na publikację filmów!

Ważne, abyś przystępując do nagrywania swoich filmów, mocno nabrała przekonania do bycia autentyczną. Na Tik Toku  wyraźnie procentuje ujawnianie i pokazywanie prawdziwej osobowości marki, użytkownicy poczują się z Tobą związani, a to buduje zaufanie.

Na Tik toku w tworzeniu wirusowych fimów, dobrze sprawdzają się te z wykorzystaniem w zabawny sposób zwierząt i dzieci. Jeśli masz maskotkę firmową w postaci Twojego czworonożnego przyjaciela, wpleć jego udział w Twoją narrację – sukces gwarantowany!

zwierzaki na Tik Toku

Po zbadaniu konkurencji i uzyskaniu wiedzy, że twoi odbiorcy są na TikToku, nadszedł czas, aby stworzyć treści dla swojej firmy. Oprócz wspomnianych wcześniej opcji publikacji filmów ze zwierzakami czy dziećmi biorącymi udziału w challenge dance poniżej przedstawiam Ci kilka unikalnych pomysłów na tworzenie filmów:

Pomysły filmów pokazujących Twoją markę na Tik Toku:

  • Przedstaw siebie i swój zespół z zabawnym utworem tematycznym, który oddaje istotę Twojej firmy,
  • Pokaż Użytkownikom Twoją firmę od „kuchni” – przenieś ich w swój magiczny świat,
  • TikTok to świetne miejsce do dzielenia się inspirującymi historiami. Czy masz historię sukcesu o tym, jak rozpoczęłaś swoją działalność?
  • Publikuj filmy, w których Twoi Klienci dzielą się opinią o Twoim produkcie/usłudze, zamiast własnego dzielenia się świetnymi zaletami Twoich produktów, ludzie wolą usłyszeć i zobaczyć to od innych – Twoich Klientów! Chcą zobaczyć wciągającą historię o produkcie z jakąś chwytliwą muzyką w tle,
  • Jeśli Twoja firma ma unikalną nazwę, utwórz film wyjaśniający, dlaczego wybrałaś tą właśnie nazwę i historię, która za nią stoi,
  • Jeśli dzięki Twoim produktom/usługom Klient może zaoszczędzić czas i pieniądze, podziel się tą informacją z innymi, opowiedz na czym to polega,
  • Zainspiruj innych opowieścią min. jak powstał Twój produkt? Pokaż użytkownikom proces krok po kroku. Filmy poklatkowe są bardzo popularne na TikToku,
  • Chcesz zainspirować innych do założenia własnego biznesu? Podaj tipy i wskazówki jak to zrobić,
  • I tutaj się powtórzę Użytkownicy Tik Toka uwielbiają filmy o zwierzakach, stwórz swojego brand hero i nagrywaj słodkie filmy o zwierzętach.

Kolejną ważną kwestią jest użycie odpowiednich hashtagów.

Używane przez Ciebie hashtagi muszą mieć ścisły związek z Twoją firmą. Przyjrzyj się również hashtagom stosowanym przez Twoją  konkurencję.  Za każdym razem, gdy publikujesz film na TikTok, dodaj hashtagi, które są dobrze dobrane do publikowanej treści i popularne. Należy pamiętać, że TikTok jest miejscem, gdzie Użytkownicy spędzają czas głównie dla rozrywki, dostarcz im zatem to czego szukają – zabawnych treści, które będą komunikowały Twoją markę. Użyj hashtagów strategicznie, aby przyciągnąć uwagę odbiorców.

Podczas tworzenia własnych filmów, dobrym sposobem, aby promować swoją firmę i zwiększyć rozpoznawalność marki na TikToku jest wykorzystywanie treści swoich klientów. W tym miejscu znowu pojawiają się hashtagi. Stwórz hashtag dla swojej firmy i poproś swoich klientów, aby używali go za każdym razem, gdy publikują coś na TikTok o Twoich produktach. Możesz również uruchomić płatne wyzwanie hashtag.

Kolejny artykuł poświęcę tematowi reklamy na Tik Toku Już dziś zapraszam 😊

Dzięki, że jesteś i czytasz do samego końca.

Do przeczytania.

Trzymaj się wesoło,

Aleksandra