5 najważniejszych trendów w mediach społecznościowych w roku 2022!

5 najważniejszych trendów w mediach społecznościowych w roku 2022.

Dynamika zmian w marketingu już w 2021 roku była ogromna. Sytuacja z jaką przyszło się zmierzyć marketerom niejako wymogła na nich szybką transformacje cyfrową. Trend ten zapewne będzie się utrzymywał i dalej rozwijał również w 2022 roku. W jakich obszarach szeroko pojętych Social Mediów będzie on miał swoje odzwierciedlenie i przed jakimi wyzwaniami stoją firmy u progu 2022 roku postaram się przybliżyć poniżej.

Jeśli w swojej komunikacji postawisz na kreatywność i świeżość różnorodnych formatów, a do tego dołożysz autentyczność, Twój wysiłek zostanie doceniony.

Poznaj 5 najważniejszych trendów w mediach społecznościowych w roku 2022.

#1 Dywersyfikacja kanałów mediów społecznościowych.

Ostatnie sytuacje związane z awarią Facebooka, coraz większą liczbą bugów i spadających w ogromnym tempie zasięgach organicznych, których obecne średnie wyniki oscylują na poziomie 5%, jak również znaczącym spadku zaangażowania Użytkowników – wszystko to powoduje, że marki próbują zaistnieć również w innych mediach społecznościowych.

Efektem tych działań jest tiktokizacja contentu w pozostałych kanałach internetowych. Wzorując się na Tik Toku Youtube i Snapchat wprowadza coś w rodzaju Tik Tokowych duetów. Instagram wprowadza reelsy. To Tik tok zaczyna wyznaczać niejako trendy. W tej chwili ma już ponad  1 miliard użytkowników i według zapowiadanych prognoz do wiosny 2022 roku przekroczy 1,5 miliarda. Dla porównania Instagram zdobył taka liczbę Użytkowników na przestrzeni kilku lat. Tik Tok zaskakuje…

Dlatego tak ważne jest przemyślane włączanie treści wideo do swojej strategii. Ważne jest, aby pamiętać, że zakres uwagi odbiorców jest coraz krótszy na przestrzeni lat.  Dlatego tworzone treści Video muszą być krótkie, często zabawne a przede wszystkim autentyczne.

#2 Dalszy rozwój Reels na Instagramie.

Jak wiemy Instagram docenia autentyczność, dlatego reelsy z pewnością pozwolą Instagramowi na rozwój, bo są prawdziwe i bliskie każdemu Odbiorcy. Są odpowiedzią Instagrama na Tik Tok. Musisz pamiętać, że oczekiwania Twoich odbiorców ewoluują, dlatego tak ważne jest dostarczanie treści, których oni poszukują, które dadzą im wartość, ale również często dostarczą rozrywki.

Inną ważną wskazówką do wykorzystania reelsów w 2022 roku jest to, że jeśli masz nagrane reelsy, które generują dobre zasięgi organiczne i zaangażowanie, możesz wykorzystać je w swojej reklamie.

Jak to zrobić?

Pobierz rolkę z konta na Instagramie na Twój telefon, a następnie zaimplementuj go jako reklamę.

Jeśli chcesz podążać za trendami w mediach społecznościowych nie możesz pominąć Reelsów w swojej zaplanowanej strategii mediów społecznościowych. Jeśli dołożysz do planu opowiedzenie historii, które wpleciesz w narracje Twojej marki – sukces gwarantowany.

#3 Krótkie filmy uzupełniaj dłuższymi.

Wychodząc na przecie oczekiwaniom Użytkowników Tik Tok daje możliwość nagrywania również dłuższych 3 minutowych filmów, a Instagram 60 sekundowych Reelsów. Co prawda 15 sekundowe filmy na TikToku , shortsy na Youtube czy krótkie reelsy nie tracą na popularności. Ale pamiętaj również o tych dłuższych formatach Video

#4 Rozwój Influencer marketingu w mediach społecznościowych

Coraz większe znaczenie będą odgrywali mniejsi Influencerzy, ale za to z bardziej zaangażowaną społecznością. Zwrot z inwestycji w taką współpracą będzie z pewnością większy i uzyska większą korzyść dla Twojej marki.

 #5 Buduj społeczność wokół swojej marki.

Firmy powinny skupić się na budowaniu emocjonalnych więzi ze swoimi widzami. Niezależnie od wykorzystywanej platformy budowanie społeczności wokół marki powinno stać się jednym z priorytetów działania. Można to robić przez opowiadanie historii, pozwala to zbudować zaufanie i wiarygodność, a więź międzyludzka sprawi, że ludzie będą konsekwentnie wracać do swoich treści.

Rok 2022 będzie również czasem wyzwań.

Jednym z nich będzie zmierzenie się z ograniczeniami związanymi z naciskiem na ochronę prywatności użytkowników internetu i social mediów. Ograniczenia te będą miały bezpośredni wpływ na mniej precyzyjną analitykę, a co za tym idzie optymalizację działań. Ich skutkiem będą również bardziej ograniczone możliwości jeśli chodzi o targetowanie reklam.

W tym miejscu nie sposób pominąć Metaversum – „nowego internetu”, następcy mobilnego internetu łączącego świat wirtualny z realnym w kontekście kierunków rozwoju, Metaverse to digitalowy świat nie do końca abstrakcyjny przypominający strefę społeczną. Ma pomóc ludziom doświadczać.

Przewidywania Pana Marka Zuckeberga dotyczące trybu pracy zdalnej w jakiej będzie pracowało większość firm doprowadziło go do pracy nad tym właśnie nowym projektem stworzenia wirtualnego biura. Zuckerberg myśli o wirtualnym świecie metaversum jako o wciągającym, wirtualnym świecie z którego nie będzie trzeba wychodzić,

Metaverse może okazać się zbawiennym nowym doświadczeniem dla Użytkowników, poda warunkiem podchodzenia do tej technologii z dużą dozą rozsądku.

Newsletter_Ideas Factory

zapis_Newsletter_Ideas Factory

 

Do przeczytania.

Aleksandra