Prognozy marketingowe w mediach społecznościowych w 2024 roku.

Aktywne korzystanie z mediów społecznościowych wciąż rośnie. Liczba użytkowników mediów społecznościowych na całym świecie wynosi obecnie prawie 5 miliardów osób. To ponad 61% światowej populacji. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba użytkowników mediów społecznościowych stale rosła. Od sierpnia do października 2023 roku do mediów społecznościowych dołączyło średnio 9,6 użytkowników na sekundę (Źródło: Datereportal (https://datareportal.com/reports/digital-2023-october-global-statshot).

Nowy Rok to zawsze moment, kiedy wszyscy prowadzący swoją komunikację w mediach społecznościowych, zastanawiają się, jakie trendy będą obowiązywały czy też dominowały wraz z jego nadejściem?

Dziś chcemy przybliżyć Wam główne nurty, które pojawią się lub też umocnią w roku 2024 w Social Mediach.

#1 SOCIAL MEDIA VS. WYSZUKIWARKA GOOGLE

Social Media staną się poważną konkurencją dla wyszukiwarki Google – to tutaj użytkownicy wpisują swoje zapytania i oczekują szybkich informacji. Tak więc odkrywanie produktów i marek za pośrednictwem wyszukiwarek mediów społecznościowych na dobre zagości w nawykach Użytkowników. Dodatkowo warto wiedzieć, że wyniki wyszukiwania aktualizowane są w czasie rzeczywistym. A to powoduje, że znajdowania odpowiedzi przez Odbiorców, którzy coraz więcej czasu spędzają na platformach społecznościowych, staje się po prostu wygodne. Na wzrost popularności tego sposobu wyszukiwania informacji wpływ ma też również fakt, że odpowiedzi uzyskujemy od prawdziwych osób.

Zatem jeśli nie będziesz odpowiadała/ł na pytanie Twoich Odbiorców w mediach społecznościowych – może być tak, że zrobi to ktoś inny. W tym również Twoja konkurencja!

#2 WZROST RANGI AUTENTYCZNOŚCI MAREK

Autentyczność, o której pisaliśmy już przy okazji analizy trendów na miniony rok 2023 – zyska również jeszcze bardziej na znaczeniu. Tak więc, jeśli zależy Ci na budowaniu zaufania wśród swoich Odbiorców, nie epatuj ich jedynie treściami typowo promocyjnymi i sprzedażowymi. Nie mów tylko o sobie, skup się na swoim Odbiorcy. Ludzie oczekują emocjonalnego kontaktu z markami, które tworzą przydatne treści. A oni te treści, rozwiązania, wykorzystają w swoim życiu. Wyzwanie, jakie stoi przed markami, skupia się na tworzeniu angażujących treści, bazujących na prawdziwych historiach. W ten sposób wzmocnią bądź zbudują autentyczność marki.

#3 VIDEO W CZASIE RZECZYWISTYM

Video w czasie rzeczywistym i transmisje na żywo staną się nieodłącznym elementem naszej rzeczywistości konsumowania mediów społecznościowych. Trend ten związany jest mocno ze wspomnianą wcześniej autentycznością. Użytkownicy oczekują od marek treści, które nie będą przetworzone i zamieszczane w czasie rzeczywistym.

#4 ROZWÓJ KOMUNIKACJI ZA POMOCĄ CZATÓW

Zaangażowanie przeniesie się z kanałów mediów społecznościowych do czatów. Już teraz zauważacie, że część marek, aby skracać dystans pomiędzy sobą a Odbiorcami komunikuje się za pomocą DM. Trend ten będzie się mocno rozwijał w 2024 roku i już dziś marki powinny zaplanować komunikację dostosowaną do tego sposobu interakcji z Odbiorcami.

#5 ANGAŻOWANIE UŻYTKOWNIKÓW

Nastąpi wyraźny wzrost znaczenia interakcji między twórcą a widzami. Gry z udziałem followersów, ankiety, quizy i inne formy zawartości interaktywnej będą jeszcze bardziej pożądane.

Z punktu widzenia algorytmów platform SM znaczenie zyskają udostępnienia, nad polubieniami i komentarzami.

#6 WZROST ZNACZENIA TREŚCI EDUKACYJNCYH – EKSPERCKICH.

Wzrost znaczenia treści edukacyjnych – dotyczyć to będzie tych twórców czy marek, które będą podkreślały rolę i znaczenie dzielenia się swoją wiedzą, doświadczeniem czy spostrzeżeniami. Na tym tle wyraźnie wybija się Linkedin, który wprowadził zmiany w algorytmach, aby koncentrować się na wiedzy i poradach szczególnie wśród ekspertów i osób z sieci danego Użytkownika. Działa tu syndrom psychologiczny – w odczuciu innych osób treści wartościowe nabierają większego znaczenia jeśli zostały opublikowane przez osobę z jego sieci kontaktów. Podkreślenie rangi twórców tworzących wartościowe treści ma na cel przyznawanie takim twórcom plakietki Top Voice- otrzymują ją twórcy dzielący się unikalną, oryginalną treścią, pokazującą ich wkład w dany temat.

Poniższy slajd demonstruje podejście marek w 2024 roku – jak widać Linkedin będzie przodował w komunikacji marek pewnych siebie.

SM trends w 2024_Ideas FactoryŹródło: Hootsuite Social Trend in 2024

#7 TREŚCI VIDEO

Treści Video – dalej będą przeżywały swój niesamowity rozkwit. A Tik Tok nadal będzie traktowany za prekursora trendów VIDEO. Dlatego jeśli nie rozpoczęłaś/eś swojej przygody z tworzeniem krótkich, angażujących form Video, czy też tych dłuższych bardziej edukacyjnych – to koniecznie zacznij to po prostu robić.

#8 DYNAMICZNY ROZWÓJ AI

Rozwój sztucznej inteligencji – nastąpi dalszy dynamiczny rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji do analizy danych, personalizacji zawartości i interakcji z Followersami.

Doskonale obrazuje to poniższy slajd – uwzględnia dynamikę wzrostu rok do roku.

 

rozwój sztucznej inteligencji w konteście SM_Ideas Factory

Źródło: Hootsuite Social Trend in 2024

PODSUMOWUJĄC…

Korzystanie z mediów społecznościowych w ciągu najbliższych 2-3 lat będzie dalej wykazywało tendencję wzrostową. Rozwój sztucznej inteligencji spowoduje, że Użytkownicy jeszcze bardziej będą się angażowali w konsumowaniu treści zamieszczanych w SM.  To zaangażowanie jest motorem dla marek w procesie generowania przychodów. Ale tylko dla tych, które będą przyciągały autentycznością i dających prawdziwą wartość. Należy pamiętać, że niezależnie od panujących trendów każda branża jest inna, dlatego tak ważne jest opracowanie strategii działań, która pomoże ukierunkować nasze cele i nadać im odpowiednie priorytety.

Wspieramy marki w budowaniu ich komunikacji – zapraszamy do kontaktu!

jak reklamować firmę, jak ułozyć procesy_Ideas Factory