Trendy w mediach społecznościowych w 2023 roku!

Trendy w mediach społecznościowych – Co przed nami  w 2023?

Nasze życie zdeterminowane jest mediami społecznościowymi i dlatego nie dziwi fakt, że jesteśmy ciekawi tego, co nam one przyniosą w coraz bliższym roku 2023, jakie będą trendy w mediach społęcznościowych?

Nieustające tempo, w jakim żyjemy, sprawia, że jesteśmy coraz bardziej niecierpliwi, wszystko chcemy mieć od ręki, dostępne za naciśnięciem jednego przycisku – dlatego komunikacja również musi być bardzo skoncentrowana i nastawiona na przekazanie maksimum treści w mega esencjonalnej formie. Na zatrzymanie uwagi naszego Widza, zainspirowanie go czy zaintrygowanie poruszanym tematem, czy publikacją mamy kilka sekund.

Z jednej strony jesteśmy w epicentrum mediów społecznościowych, z drugiej pragniemy budować relacje, które z uwagi na czas pandemii, lockdownów zostały mocno ograniczone. Dlatego każda marka, która prawdziwie będzie skupiać się na drugim człowieku, wygra potencjalną walkę o jego uwagę. Zatem jest o co zadbać i o co walczyć…

Człowiek w centrum zainteresowania marek!

Rozwijający się w latach poprzednich trend Human to Human wzmocni się jeszcze bardziej w kolejnym roku – stawiając człowieka w epicentrum działania firmy, mamy możliwość poznać dokładnie jego problemy i potrzeby. Dodatkowo zaprocentuje nasza wrażliwość, empatia i próba dogłębnego zrozumienia potrzeb Klienta, a nie traktowanie go jedynie jako potencjalnego leada, którego trzeba będzie poddać obróbce.

Jakie będą trendy w mediach społecznościowych?

Przyjrzyjmy się zatem co przed nami w głównych kanałach mediów społecznościowych.

FACEBOOK

Zgodnie z zapowiedzią Marka Zuckerberga zobaczymy na Facebook treści od osób i stron, których nie obserwujemy. Trend ten zaciągnięty będzie z Tik Toka, który nie ogranicza wyświetlanych nam filmów do osób, które są tylko w naszym kręgu znajomych. Aż 40% treści w głównym kanale na Facebooku będzie pochodzić ze stron, których nie obserwujesz. W takim ujęciu można dopatrywać się szansy dla marek dotarcia do zupełnie nowych Odbiorców. Dzięki algorytmom Facebooka będą wyświetlać się ich najskuteczniejsze posty jeszcze większej liczbie osób, spoza obecnych Odbiorców.

INSTAGRAM

Instagram od jakiegoś czasu usilnie kopiuje funkcjonalności Tik Toka, w ten sposób chce walczyć o uwagę Odbiorców. Jednak, czy taka strategia i duplikowanie funkcjonalności innych platform społecznościowych to naprawdę dobra strategia w walce o uwagę Odbiorcy?

Co przed nami na Instagramie?

Jedną z zapowiedzi jest na pewno dodanie nowych form tworzenia treści, w tym posty AR i 3D, jak również  inne nowe formy treści, które będzie można zaprezentować w aplikacji. Eksperci prognozują rozwój możliwości zakupów na żywo. Tą opcję również wprowadzi Pinterest. Z analiz ekspertów wynika, że dochody z zakupów na żywo potroją się do 2024roku.

Tik Tok

Według założeń platforma ta będzie przeżywała swój dalszy rozkwit, wprowadzone zostaną dalsze udoskonalenia, które skrócą dystans pomiędzy twórcami i Odbiorcami. Dziś już nikt nie ma wątpliwości, że jest to również doskonałe miejsce dla prezentacji marek i skutecznego dotarcia do Klientów. 

Na pewno będzie się jeszcze bardziej rozwijał się rynek e-commerce w mediach społecznościowych. Według prognoz ma on globalnie do 2025  roku  stanowić rynek o wartości 80 miliardów dolarów. Wpływ na pewno na rozwój tego trendu miała pandemia i pozostawanie ludzi w domach. W naturalny sposób zdeterminowało ich to do szukania rozwiązań zakupu niezbędnych produktów on-line.

Globalne trendy w mediach społecznościowych, które będą dominować, a których z pewnością nie możesz pominąć w budowaniu strategii mediów społecznościowych w nowym roku to:

#1 Autentyczność

Rozumiana jako posty tworzone bez filtrów, sztucznego blichtru i fajerwerków. Oczekiwania Odbiorców sprowadzają się do chęci uczestniczenia i przeżywania postów w czasie rzeczywistym. Odbiorcy coraz częściej chcą się utożsamiać z markami i być niejako ich częścią. Na tym gruncie zrozumiały jest wzrost popularności platformy BeReal – mamy dość filtrów, nakładek i innych upiększaczy.

#2 Rozwój krótkich filmów VIDEO

Zarówno na platformie Tik Tok jak i Youtubie czy Instagramie. Ich rozkwit trwał w roku bieżącym, ale dalszy rozwój i przytrzymywanie uwagi Odbiorcy będzie bardzo istotnym trendem w roku 2023.

#3 Zaangażowanie marki i social listening

Dla marek bardzo istotne będzie uczestniczenie w rozmowach toczonych przez Odbiorców na temat marek. Szczególnie takie podejście zaprocentuje w sytuacjach, kiedy Klienci mają pytania dotyczące marek i ich produktów, liczyć się będzie szybka interakcja ze strony marek i odpowiedź na forach na pytania czy wątpliwości Odbiorców.

W tym kontekście warto również obserwować konkurencję – jak reaguje, jak aktywnie uczestniczy w życiu Odbiorców i wyciągać cenne lekcje dla swojej marki.

#4 Łączenie mediów społecznościowych i email marketingu.

Aby zacieśnić więzi pomiędzy Odbiorcami, najlepsze jest działanie wielokanałowe i w tym celu wzmacnianie ich równoległym prowadzeniem komunikacji i promocji również za pomocą kampanii emailowych.

Dlatego ważne jest stałe dbanie i poszerzanie listy subskrybentów.

#5 Wzrost rangi mikroinfluencerów i drobnych twórców

Ranga mikroinfluencerów i drobnych twórców stale rośnie, wynika to z tego, że społeczność, jaką wokół siebie tworzą, jest bardziej zaangażowana. Do tego dochodzi jeszcze czynnik finansowy – drobni twórcy są po prostu tańsi w relacji do swoich kolegów Influencerów osiągających milionowe zasięgi. Jednak ich milionowe zasięgi nie bardzo przekładające się na realne korzyści dla marek. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest więc powiązanie się z kilkoma mniejszymi mikroinfluencerami.

Przeprowadź audyt mediów społecznościowych.

Jeśli korzystasz już z mediów społecznościowych, podsumuj swoje dotychczasowe wysiłki. Zadaj sobie następujące pytania: Co działa, a co nie? Z jakich kanałów korzystają Twoi docelowi odbiorcy? Jak Twoja obecność w mediach społecznościowych wypada w porównaniu z konkurencją?

Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie przeprowadzenia audytu – chętnie Ci pomożemy!

Skorzystaj z audytu mediów społecznościowych

Zapraszamy do kontaktu!

Do przeczytania,

Aleksandra

newsletter_Ideas Factory