Jak rozwinąć konto biznesowe na Tik Toku – poznaj 5 skutecznych metod!

Coraz częściej zwracacie się do nas z zapytaniem odnośnie Tik Toka – czy warto na nim być ze swoją marką?

Wcześniejszymi artykułami, dotyczącymi Tik Toka mamy nadzieję, że utwierdziłyśmy Was w przekonaniu, że warto wykorzystać to dynamicznie rozrastające się medium społecznościowe do promocji własnego biznesu. W tym artykule chcemy Wam dać konkretne, praktyczne wskazówki jak je rozwinąć i jak się przygotować, aby zrobić to dobrze.

Jak wiecie, uwielbiamy nasze teorie opierać o konkretne liczby i przykłady, poniżej zatem infografika, która pokazuje, że w 2021r, Tik Tok jest najczęściej ściąganą aplikacją:

Na czym polega popularność Tik Toka_Ideas Factory

Kolejna infografika pokazuje dynamikę wzrostu liczby pobrań tej aplikacji:

Dynamiczny wzrost popularności Tik Toka_Ideas Factory

Źródło: sensortower.com

Wszyscy jesteśmy już trochę zmęczeni obcinaniem zasięgów naszych postów, czy live’ów publikowanych na Facebooku czy Instagramie. Dlatego jeśli słyszymy, że można opublikować krótki filmik, który dotrze do tysięcy czy nawet milionów osób, które wcześniej nas nie obserwowały. I to za darmo! No przyznajcie, że robi to wrażenie. Taki jest właśnie Tik Tok.

Często zdarza się, że wideo na TikToku dostaje drugą szansę. Po dłuższym czasie od publikacji, np. po 2 tygodniach, ponownie trafia do sekcji Dla Ciebie i zaczyna przybywać mu wyświetleń.  Z tego powodu nie warto usuwać tiktoków, które wygenerowały niewiele odtworzeń, a które uważamy za wartościowe.

Tik Tok_Ideas Factory

W jaki sposób rozwinąć  konto na TikToku?

1. Publikuj wideo regularnie – według TikToka publikowanie treści od 3 do 5 razy w tygodniu powoduje stały wzrost. Dzięki temu obserwujący wiedzą, że mogą się spodziewać po Tobie nowych materiałów i czekają na nie. Możesz podjąć się również np. 30 dniowego wyzwania w którym będziesz codziennie nagrywać filmy- to z pewnością sprawi, że Twoje obawy i wewnętrzne ograniczenia znikną. Uwierz wszyscy kiedyś zaczynali!

2. Bierz udział w trendach – to doskonały sposób na zainspirowanie się i dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Tylko pamiętaj, że musi to być zgodne z Tobą. Sztuczne i na siłę przygotowane tiktoki nie wywołają pożądanej reakcji Użytkowników. Tik Tok kupuje naturalność, spontaniczność, bądź sobą!

3. Staraj się przygotować wcześniej scenariusz nagrania – wypisz w punktach, o czym będziesz mówić.

4. Zapoznaj się ze swoimi obserwującymi – śledź analizy, aby zobaczyć, jakie treści najbardziej im się spodobały. Wchodź z obserwującymi w interakcję, odpowiadając na ich komentarze.

5. Połącz się ze swoją społecznością spoza TikToka:
a) umieszczaj tiktoki w pozostałych kanałach social media,
b) przesyłaj linki do Twoich tiktoków swoim znajomym i udostępniaj widzom spoza TikToka.

Filmy nagrane na Tik Toku są ciekawe również dla innych Odbiorców spoza Tik Toka. Tik tok jest doskonałym narzędziem do nagrywania i edycji filmów, jeśli poznasz jego możliwości – efekty, filtry z pewnością się w nich zakochasz. Wykonałaś pracę, poświęciłaś swój czas, zadbaj o redystrybucję swoich filmów na innych mediach społecznościowych!

 

Podsumowanie

Jeśli jeszcze nie rozpoczęłaś swojej przygody z Tik Tokiem, czas nadrobić zaległości. Jest to miejsce dla każdego biznesu, każdej branży, ważne, aby pamiętać, że tworząc filmy nie zapominać, że są adresowane dla Twojego Odbiorcy i to jemu mają się podobać, a nie Tobie. Angażuj społeczność, pytaj, zachęcaj do zostawiania komentarzy. Sama się zdziwisz jak szybko uda Ci się rozwinąć konto i być przede wszystkim bliżej Twoich Klientów. I co najważniejsze nigdy się poddawaj! Sprawzdaj co działa, inspiruj się innymi twórcami na Tik Toku!

Jeśli potrzebujesz porady, wsparcia czy motywacji do działania? Napisz do nas! Sprawdzimy, co możemy wspólnie zrobić!

Dzięki, że jesteś i czytasz do samego końca.

Do przeczytania.

Aleksandra