Jak sprawić, aby treści na Facebooku były widoczne dla Odbiorców?

Jak sprawić, aby treści na Facebooku były widoczne dla Odbiorców i przede wszystkim dla nich atrakcyjne?

Liczba treści, z jakimi codziennie mamy styczność w sieci i nie tylko, przyprawia o prawdziwy zawrót głowy. Na tym gruncie pojawia się też pytanie, czy jesteśmy w stanie w ogóle taką ilość informacji mało, że przyjąć, ale jeszcze „skonsumować”?

Jak podają statystyki:

  • Na Facebooku co 60 sekund pojawia się 317 000 postów oraz 147 000 zdjęć,
  • Przeciętny użytkownik Facebooka w ciągu miesiąca pozostawia na nim 10 polubień, 4 komentarze oraz klika w 8 postów sponsorowanych,
  • Co 60 sekund jest wgrywane na YT ok.100 godzin materiałów wideo. Każdego dnia trafia tam więc 84 000 godzin nagrań.

Idąc dalej za podanymi statystykami, czy wiecie, że:

Obejrzenie filmów wgranych w ciągu jednego dnia na Youtube zajęłoby jednej osobie 3,5 tys. dni, co daje ponad 9 lat.

Oznacza to, że wygrają w tej bitwie o uwagę widza Ci, którzy przebiją się w takim gąszczu informacji ze swoim przekazem.

Teraz pojawia się zatem pytanie. Jak to zrobić? Aby publikowane informacje były nie tylko na tyle interesujące, aby przykuć uwagę widza, ale były dla niego widoczne i zatrzymały go z nami na dłużej.

Istotną kwestią planując treści i komunikację na Facebooku jest to, jak ważną rolę odgrywa proces dystrybucji. Czyli to jakie aspekty decydują o tym, że dane treści są wyświetlane na feedzie Odbiorcy. Jak algorytm Facebooka dobiera te treści, pod konkretnego Odbiorcę – czym się kieruje?

Aby treści wyświetliły się danemu Użytkownikowi, na podstawie dokonywanych działań przez Odbiorcę Facebook musi uznać, że Twoje treści będą dla niego:

– interesujące,

– angażujące,

– pouczające – tak więc dotykamy tu sfery edukacyjnej również,

– zabawne – bo nie zapominajmy, że rolą mediów społecznościowych jest aspekt budowania społeczności i miłego spędzania na konsumpcji treści czasu – pełnią więc rolę również rozrywkową.

Dlatego działania algorytmu Facebooka sprowadzają się do wnikliwej analizy i optymalizacji wyświetlanych treści dobieranych pod konkretnego Użytkownika bazujących na odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Jakie treści zostały opublikowane? Które z postów dostępne od znajomych, innych twórców i stron, które mogą zostać pokazane?
  2. Kto potencjalnie może być zainteresowany treściami i może polubić tę zawartość
  3. Czy i na ile prawdopodobne jest, że ludzie zaangażują się w post? Czyli polubią, udostępnią, skomentują.
  4.  Jak bardzo zainteresuje publiczność ten post?

Algorytm Facebooka dokonuje analizy odpowiedzi na te 4 pytania, w przypadku każdej osoby, która zaloguje się na Facebooku.

Twoje treści na Facebooku wyświetlają się zatem: – osobom, które obserwują Cię na Facebooku, czyli Twoim głównym Odbiorcom,- osobom, które Cię nie obserwują, ale mogą być zainteresowane Twoją treścią. Ten rodzaj dystrybucji może pochodzić w wyniku działań innych Użytkowników, którym wyświetlił się Twój post w wyniku interakcji innego Użytkownika z nim lub też ich wyświetlenie może pochodzić z rekomendacji samego Facebooka – z sekcji „Sugerowane dla Ciebie”.

Skoro już wiemy, jak działa algorytm Facebooka i w jaki sposób dobiera i dostosowuje publikowane na nim treści, czas zastanowić się jakie zatem treści należy publikować, aby wzbudzić zainteresowanie konkretnej grupy Odbiorców do której kierujesz swoją komunikację.

Czego szukają Użytkownicy w Internecie i mediach społecznościowych?

Jak wynika z najnowszego Raportu Digital 2023 Global Overview Report  dotyczącego Polski,  Odbiorcy penetruję Internet w poszukiwaniu:

  • informacji,
  • chcą być na bieżąco z newsami i eventami,
  • chcą być w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi,
  • szukają marek i produktów, którymi są zainteresowani,
  • szukają pomysłów i inspiracji.

Informacja o tym, że blisko 40 % korzysta z sieci w celach edukacyjnych, wiąże się z tym, że pandemia zmieniła świat i potrzebujemy mediów emocjonalnych i przede wszystkim istnieje potrzeba oglądania tutoriali jak można rozwiązać problem Klienta.

 

Dlaczego Użytkownicy korzystają z Internetu?_Ideas Factory

Źródło: Raport Digital 2023 Global Overview Report

Badania dotyczące powodów dla których aktywni Użytkownicy w Polsce korzystają z mediów społecznościowych doprowadziły do wniosków:

– ponad 50% chce pozostać w kontakcie z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi,

– ponad 50% chce czytać historie,

– ponad 30% szuka pomysłów i inspiracji na content,

– ponad 30% szuka informacji o produkcie bądź usłudze którą chce kupić,

– prawie 30% szuka informacji o markach.

 

Dlaczego Użytkownicy korzystają z mediów społecznościowych?_Ideas Factory

Źródło: Raport Digital 2023 Global Overview Report

 

Na pytanie jakie konta w mediach społecznościowych są najczęściej obserwowane i polubiane.

Odpowiedzi wynikające z raportu to:

– ponad 50% polubia konta rodziny, znajomych i przyjaciół ,

– ponad 30% – polubią konta publikujące memy, śmieszne zdjęcia i filmy,

– ponad 25% – polubia marki, których produkty czy usługi kupuje,

– ponad 20% polubią marki, których zakup rozważa.

Jakie konta w Social Mediach obserwujemy i dlaczego?_Ideas Factory

Źródło: Raport Digital 2023 Global Overview Report

Tak prezentowane wyniki pokazują jakim potencjałem są media społecznościowe w procesie budowania wizerunku marki.

Jakie zatem działania wzmacniające zaangażowanie Użytkowników wokół marek można jeszcze podjąć?

Co publikować na Fanpagu, aby zwiększyć ich zainteresowanie?

#1 Publikuj treści, z którymi Twój target się utożsamia.

Jednocz ludzi wokół idei, ważnych przesłań, ideii, a nie produktów czy usług.

#2 Edukuj swoją społeczność.

Dobieraj jednak publikowane treści, tak aby zainteresować i zainspirować społeczność, informuj o nowościach w branży którą reprezentujesz, nowych rozwiązaniach.

#3 Mów językiem zrozumiałym.

Jesteś specjalistą w swojej branży – ok, ale nie staraj się przyjmować patetycznego, technicznego tonu bazującego na Twojej eksperckiej wiedzy. Język komunikacji ma być prosty, łatwy do zrozumienia i przyswojenia.

#4 Bądź autentyczny.

Nie kreuj się na kogoś kim nie jesteś na siłę. Uwierz Twoja społeczność zaangażowana wokół Twojej marki szuka normalności o „człowieka” po drugiej stronie.

#5 Dostarczaj rozrywki.

Ale pamiętaj, że aby odniosła ona pożądany efekt, dobrze, aby była ona dobrana do branży, w której działasz, musi być z nią w jakiś sposób powiązana.

#6 Postaw na partnerstwo

Postaw na współpracę, sprawdź kto ma społeczność, do której może Cię wpuścić i buduj z nimi relacje.

#7 Mniej mów a więcej słuchaj.

Klienta nie obchodzi czym jest Twój produkt, lub usługa. Jego interesuje co Twój produkt, lub usługa dla niego robi.

#8  Bądź konsekwentny.

Bądź konsekwentny i wytrwały w swoich działaniach, nie skacz z kwiatka na kwiatek.

I pamiętaj!

Stworzenie dobrego profilu w mediach społecznościowych to proces – nie uzyskuje się go z dnia na dzień. Wygrywają najwytrwalsi, którzy nauczą się sposobu komunikacji dostosowanego do Grupy Docelowej.

Szukaj trendów, nawet jeśli uda Ci się rozwinąć profil to dbanie o jego podgrzewanie wymaga stałej pracy.

Jeśli potrzebujesz doradztwa i wsparcia w zakresie tworzenia i planowania komunikacji dla Twojej marki, dostosowanej do Twojej niszy – zapraszamy do kontaktu. Pomagamy przedsiębiorcom w doborze sposobu komunikacji, wzbogacając je o atrakcyjne projekty graficzne – wobec których Klient nie przejdzie obojętnie.

Zapraszamy!

Życzę Ci dużo dobrego,

Aleksandra

zapis_Newsletter_Ideas Factory