Nagrody – doskonałe zachęty dla Klienta

Konkursy i loterie Liderzy wśród skutecznych narzędzi  maRKETINGOWYCH.

Dlaczego to narzędzie jest aż tak skuteczne?

Dlatego, że przywiązuje Klienta do marki, dzięki czemu nie tylko dokona on zakupów w czasie trwania promocji, ale wróci ponownie i wybierze ten konkretny produkt, który już poznał i z którym ma pozytywne skojarzenia. Nie możemy tylko zapomnieć o postawieniu celu przeprowadzanemu konkursowi, konkurs bez niego nie ma sensu.

Jakie zatem mogą być cele ?

  • chęć wzmocnienia zaangażowania Klientów,
  • chęć docenienia swoich stałych Klientów,
  • chęć podkręcenia sprzedaży,
  • chęć sprawdzenia, jakie są preferencje fanów.

Powodów może być cała masa, ważne żeby konkurs był zorganizowany z sensem – czyli spełnił swoje założenia. Kolejnym istotnym aspektem jest właściwy dobór gadżety reklamowe w konkursie, to one w znacznej mierze wpływają na decyzję wzięcia w nim udziału. Niezwykle ważne jest więc, aby wygrana dostosowana była do grupy docelowej marki.

Dodatkowo warto, aby nagroda kojarzyła się z marką, co wzmocni lojalność Klienta.

Taki efekt możemy osiągnąć przez gadżety reklamowe. Każdy produkt, który będzie zawierał logotyp marki, oprócz funkcji typowo użytkowych, będzie pełnił funkcje wizerunkową i uświadamiał Klientowi potrzebę ponownego zakupu.

Jakie nagrody będą atrakcyjne dla naszego klienta?

Powstaje pytanie – jakie nagrody- gadżety reklamowe,  przygotować, aby były atrakcyjne i jednocześnie nie zrujnowały naszego budżetu marketingowego? Doświadczenie i obserwacja różnych konkursów promocyjnych, pozwala wysnuć wniosek, że najlepsze są trzy typy nagród:

  • niewielka liczba bardzo drogich nagród – przoduje tu gotówka, ale również samochody, mieszkania, czy bardzo drogie wycieczki;
  • duża liczba nagród w średniej lub niskiej cenie – odbiorcy dochodzą do wniosku, że mają dużą szansę na wygraną, dlatego decydują się na udział w konkursie, przykładem mogą być płyty CD, zaproszenia do SPA, bilety do kina;
  • unikatowe nagrody – są to na przykład piłki z autografami drużyny, czy zaproszenie na obiad ze znaną osobą;

Zastanawiając się nad gadżety reklamowe, pomyślmy o potencjalnych odbiorcach. Jacy są? Co jest dla nich ważne? Co sprawi im radość? Zwróćmy uwagę, że już sam dobór nagród „formatuje” nasz konkurs. Czyni go wyjątkowym, a jednocześnie adresowanym do określonej grupy potencjalnych klientów. W przypadku gdy nie dysponujemy dużym budżetem marketingowym z powodzeniem możemy wykorzystać do konkursu produkty, które sami sprzedajemy, bądź też mogą nimi być  gadżety reklamowe, kojarzące się z naszą firmą.

Konkurs  to najczęściej stosunkowo prosta i jednocześnie jedna z przyjemniejszych dla uczestników akcji, która nie tylko zwiększy zasięg Twojej marki w czasie trwania konkursu, ale przy dobrym pomyśle i realizacji, ciągnąć się będzie echem również po jej zakończeniu,
w postaci np. case study czy artykułów z inspiracjami.

Temat zorganizowania konkursu jest o tyle przyjemny, że nie ma tutaj żadnych ograniczeń, dlatego stosunkowo sprawnie można przeprowadzić konkursy kreatywne.

Kreatywne konkursy na Facebooku i nie tylko – przykłady.

Najczęściej organizowane są one w mediach społecznościowych, w szczególności na Facebooku. Są to często jedne z najprostszych do przygotowania i cieszące się niemałym zainteresowaniem odbiorców akcje. Prawdopodobnie nieraz spotkałeś się z konkursami fotograficznymi i tekstowymi. To są najchętniej wykorzystywane formy konkursów kreatywnych, a to z prostego powodu – próg wejścia jest stosunkowo niski (dostęp do Internetu jest coraz większy i właściwie każdy ma już aparat w komórce), a dodatkowo łatwy w przygotowaniu (czasami wystarczy tylko ładny post w social mediach).

Przykłady konkursów na Facebooku:

  1. Nutella często organizuje konkursy dla swoich fanów i jedno jest pewne, że odznaczają się dużym zaangażowaniem.

 Nutella® kocha weekend, a zwłaszcza weekendowe śniadania! Zarejestruj kod z promocyjnego opakowania i wygraj 5000 zł na podróż do Rzymu lub toster Russell Hobbs. Szczegóły promocji – https://www.nutella.com/pl/pl/nutella-kocha-weekend

Pokaż, jaki jest Twój sposób na optymistyczny poranek i wygraj 10.000 złotych na wakacje lub jeden ze szkolnych zestawów! Jak to zrobić?
✅słuchaj porannej audycji radia Złote Przeboje i wyślij swoje zgłoszenie! Szczegóły http://audycje.zloteprzeboje.tuba.pl/wakacje-z-nutella-konk…

Ostatnie dni konkursu = ostatnia szansa na 10.000 zł i atrakcyjne nagrody od Nutella®. Sprawdź, co dla Was przygotowaliśmy na http://audycje.zloteprzeboje.tuba.pl/wakacje-z-nutella-konkurs

  1. Indigo

Kto mógłby lepiej zaprezentować naszą najnowszą kolekcję Nailfluencer jak nie gwiazda Instagrama, piękna Veronica Bielik? Jesteście ciekawe nowej kolekcji? Dajcie znać, jakie instagramowe nazwy lakierów przychodzą Wam do głowy. Do osób, które jako pierwsze wytypują nazwy naszych kolorów, trafi wybrany lakier i choker od Indigo.

3. Princessa

Przeprowadzając i publikując na fanpagach czy dedykowanych do tego landinpagach należy pamiętać, że polskie prawo obliguje organizatora konkursu  również do każdorazowego przygotowania regulamin konkursu oraz odprowadzenia podatków od wysoko wartościowych nagród.

Co powinno znaleźć się w regulaminie konkursu? 

  1. Informacja kto jest organizatorem konkursu i fundatorem nagród (mogą być to dwie różne firmy).
  2. Wymagania techniczne – np. dostęp do Internetu / posiadanie aktywnego profilu na Instagramie.
  3. Informacja o zakazie zgłaszania materiałów, do których uczestnik nie ma praw autorskich.
  4. Nazwa konkursu.
  5. Ramy czasowe: czas trwania konkursu / data ogłoszenia wyników / czas na dostarczenie danych przez zwycięzców / czas dostarczenia nagród.
  6. Zadanie konkursowe.
  7. Kryteria i sposób wyboru laureata (wraz ze sposobem ogłoszenia wyników *).
  8. Liczbę, rodzaj i wartość nagród.
  9. Informacja o procedurze odprowadzenia podatków, w przypadku nagród o wysokiej wartości.
  10. Procedura reklamacyjna.
  11. Niezbędne zgody marketingowe oraz te o przetwarzanie danych osobowych * (nie zapomnij o danych potrzebnych do ewentualnego odprowadzenia podatku).

(*) W przypadku zbierania danych osobowych zwycięzców lub ogłaszania zwycięzców, rekomendujemy skonsultować tą kwestię z osobą odpowiedzialną za wdrożenie RODO w Waszej firmie. W przypadku kontroli ta kwestia może być sprawdzana!

Organizowanie konkursów i loterii jest nie tylko dostarczaniem przez markę rozrywki konsumentom, ale przede wszystkim jednym z najskuteczniejszych sposobów na efektywne dotarcie do licznego grona odbiorców i przekonanie ich do siebie, produktu, czy usługi. Potencjał drzemiący w takich akcjach promocyjnych jest ogromny i dobrze wykorzystany może istotnie wpłynąć na korzyść brandu. Należy jednak pamiętać, że kluczowe w tym wszystkim jest samo komunikowanie podejmowanych działań.

Konkursy promocyjne to nie tylko dobra zabawa.

Mogą być potężnym narzędziem w naszych działaniach marketingowych. Budzą on zwykle silne emocje u uczestników i nie tylko u nich. Otwierają możliwość nawiązania współpracy z mediami (radio telewizja, prasa, portale) i wspólnego przeprowadzenia konkursu, co może okazać się świetnym pomysłem na promocję bez ponoszenia wysokich kosztów. Ale to nie wszystko. Zawsze  powinniśmy starać się ocenić efekty takich działań z ekonomicznego punktu widzenia. Jaki jest zwrot z takiej inwestycji marketingowej (ROI)? Tu podstawowym kłopotem, jest dobór wskaźników. O ile bowiem przy sprzedaży partii produktów objętych promocją łatwo możemy zmierzyć czas i wielkość sprzedaży, co jest dobrym wskaźnikiem efektywności, o tyle ocena wpływu konkursu na znajomość marki już nie jest taka oczywista. To co może nam pomóc, to sposób prowadzenia konkursu – jeśli założymy, że samo zgłoszenie do konkursu jest łatwe, to możemy w rozliczeniu ująć liczbę zgłoszeń jako liczbę kontaktów znających markę w związku z tym konkursem. Pamiętajmy jednak, że już sama konieczność wysłania sms-a, jest pewnego rodzaju wysiłkiem, który nie każdy będzie chciał podjąć. Ale jeśli już to zrobi – zadbajmy, aby konkursy promocyjne były dobrą zabawą– wtedy klienci chętnie odpowiedzą na naszą ofertę sprzedażową.

Jak promować?

Kolejną istotną kwestią jest promocja konkursu jest równie ważna jak sama jego organizacja. Jeśli Twoi odbiorcy nie dowiedzą się o konkursie, w jaki sposób mają brać w nim udział? Na szczęście masz wiele możliwości, aby wypromować swój konkurs tak, aby dotarł do jak największej liczby zainteresowanych osób. Przede wszystkim pierwszym miejscem, gdzie powinna pojawić się informacja o konkursie jest Twoja strona internetowa. Możesz też przygotować specjalny, dedykowany pod akcję landing. Gdzie jeszcze przebywa na pewno większość Twoich klientów? Oczywiście w social mediach. Nie pozwól więc, aby przegapili oni Twoją akcję. Berliso przygotowało mailing, w którym oprócz jasnych zasad konkursu pokazane są również nagrody, które dodatkowo zachęcają odbiorców do wzięcia udziału w akcji. Możesz też wrzucić informację o konkursie w swojej cyklicznej wysyłce newslettera jako jeden z elementów.

Chcesz się przekonać jakim skutecznym narzędziem jest przeprowadzenie konkursu?

Zgłoś się do nas!