Utrzymaj relację z Klientkami, niech wracają do Twojej firmy i polecają ją koleżankom
Jak zbudować relację z klientką? Czy robi się to inaczej?
Tak, dziś zaczynamy może trochę seksistowsko, choć tak naprawdę ani trochę. Dlaczego? Bo piszę to ja, kobieta. Wiem, że mój facet idąc do sklepu kupi co musi i wyjdzie. Spojrzy na jakość i cenę. Ewentualnie na branding jeśli przyciągnie czymś jego męskie oko. Nie wiem jak Wasz mężczyzna, mój zwraca jeszcze uwagę na kwestię prestiżu marki ale tu koniec. On nie buduje tak zaawansowanych relacji z marką jak ja. Ja zwracam uwagę na wymiar społeczny marki, na brand, na historię. W branży beauty, usługowej oraz w sprzedaży bardzo ważny jest dla mnie kontakt ze sprzedawczynią czy wykonawcą usługi. Historia marki, komunikacja ze mną jako z Klientką powoduje, że jestem w stanie kupić mniej, drożej ale właśnie tam. Poza tym kocham dostawać prezenty i poczucie zaopiekowania mną.
I jakie to ma znaczenie przy lojalności klientek?
No właśnie. Mój ukochany fryzjer poza mistrzowskim cięciem w dostępnej (dla mnie) cenie dodatkowo kupuje mnie pysznymi babeczkami, kawą i małymi olejkami do włosów które daje klientką po zabiegu. To jest właśnie to. Ta niewielka buteleczka z jego logo jest ze mną przez cały miesiąc i powoduje, że nie chcę szukać nowego fryzjera. Nawet poczułabym się nielojalnie wobec niego! I tu dochodzimy do ważnego etapu – poczułabym się nielojalnie. On zbudował sobie moją lojalność wobec niego pozytywnym nastawieniem, dbałością o moje odczucia jako klienta ale też tym malutkim prezencikiem.
Czy większość kobiet tak ma?
Czy to odosobnione? Nie. Większość nas kobiet tak ma. Zobaczcie idziecie kupić sobie coś w drogerii np. Sephora – i co robicie? Kiedy trzeba użyć reklamówki, jednorazówki za jakiś czas chętniej weźmiecie coś do torby z Sephory niż reklamówki z Kauflandu. Tak to dokładnie wygląda. Co więcej tak jest również z branżą odzieżową. Spójrz na to, że gdy wchodzisz do butiku. Takiego z odzieżą która Ci się podoba, wyglądem odpowiadającym Twojemu poczuciu estetyki. Wita Cię miła uśmiechnięta sprzedawczyni, która stara się pomóc Ci w wyborze sukienki, pod koniec zakupu wręcza Ci Twoją od teraz sukienkę w pięknej torebce i… dokłada niewielki wisiorek mówiąc „a to gratis od firmy, będzie pięknie uzupełniał kreacji i pasuje do Twoich oczu.” Oczywiście fajne by ten gift wiązał się z naszą marką. Dlatego proponujemy skorzystać z następujących najlepszych gadżetów lojalnościowych dla butików i sklepów z odzieżą dziecięcą:
5 najlepszych gadżetów dla branży odzieżowej:
- Bransoletka – naturalna z drewienkiem bądź żywicą epoksydową z zatopionym w środku logo firmy. To niewielki koszt nie przekraczający 15,00 zł netto może być dokładany do każdego większego zamówienia (np. gdy Klientka zostawia u nas podczas zakupu powyżej 500,00 zł).
- Przypinki z naszym logo i fajnym napisem „Qruella deModa” albo „Mama kreuje”, to fajne uzupełnienie przy modzie dziecięcej bądź przy sprzedaży produktów sportowych czy w stylu casualowym. Koszt takich przypinek to maksymalnie 7 zł netto.
- Torba na zakupy. Ładna torba papierowa w eco stylu, lub przy droższych zakupach bawełniana torba to totalny must have sprzedaży i budowania lojalności Klientki. Czy zaprzeczysz, że ładna torebka zawsze się przyda? To ekstra tani i przydatny gadżet, który fajnie lokuje markę w świadomości odbiorcy. Mądrze dobrany, zaprojektowany może wyjść nam około 1,5 zł netto za sztukę w przypadku torby papierowej i 6,00 zł netto za sztukę w przypadku torby bawełnianej.
- Lusterko składane do torebki, będzie miłym gestem, a przede wszystkim z pewnością wykorzystanym i przypominającym o Twojej marce.
- Podziękowania. Tak, każdy z nas lubi czuć się doceniony. Czemu nie docenić naszej Klientki małą karteczką z napisem: „Dziękujemy, że znalazłaś czas i wybrałaś zakupy stacjonarne wspierając lokalny butik i polskie produkty.
A może masz inny sposób na gifcik dla swoich klientek? Podziel się z nami w komentarzu swoimi pomysłami. A może zastanawiasz się nad stworzeniem programu lojalnościowego dla swoich klientek? Jeśli tak, przeczytaj koniecznie ten artykuł.