Facebook: zalety reklamy
Facebook to bardzo popularne narzędzie reklamy wsród marketerów. Jednak jeśli pracowałeś kiedyś w marketingu, PR bądź prowadziłeś działania w tym zakresie, zgodzisz się ze mną, że każdy z nas choć raz usłyszał to pytanie. Po co reklamować się na Facebooku? ? No i mnie ono zatykało. Wierz mi po usłyszeniu go, zawsze reagowałam głębokim wdechem. Niekiedy chciałam walnąć przy wszystkich facepalma. ?♀️ A Ty? Inna sprawa, że są branże gdzie facebook nie jest konieczny, jednak większość może na nim bardzo skorzystać. Choć dla nas jest to oczywiste, jednak stając przed zarządem należy uzasadnić tę decyzję. ??
Dziś postaram się przekonać Ciebie – przedsiębiorco,
lub dać gotowe argumenty Tobie – marketerze do reklamy na Facebooku.
lub dać gotowe argumenty Tobie – marketerze do reklamy na Facebooku.
To co zacznijmy! ?
1. Zasięg światowy i lokalny ?
Co to znaczy? Obecnie Facebook podaje, że 1,6 mld ludzi na całym świecie kontaktuje się z małą firmą na Facebooku (dane). Oznacza to ogromny potencjał zasięgu. Teraz wystarczy skorzystać z narzędzi Facebooka i dotrzeć do swoich odbiorców. Właśnie dzięki temu możesz:
-
budować świadomość marki;
-
sprzedawać tak szerokiemu gronu odbiorców, jakiemu tylko zechcesz;
-
tworzyć zasięg,docierając do jak największej ilości osób;
-
działać lokalnie targetując się w danym kraju, województwie, mieście a nawet dzielnicy.
2. Wzrost sprzedaży ?
Wszelkie mądrze zaplanowane działania mogą tu pomóc zwiększyć Twoją sprzedaż. Jak? Poprzez:
-
zahaczenie odbiorcy sprofilowanego jako potencjalnego klienta;
-
pokazanie się tym, którzy Cię jeszcze nie znają;
-
przekonanie do siebie klientów konkurencji;
-
zbudowanie zaufania, przykucie uwagi i zbudowanie lojalności;
-
budować potrzebę, siejąc ziarno przyszłych klientów.
Co więcej te działania mają jeden cel: wzrost sprzedaży – a co ciekawe nie musisz wydawać na to sporych sum.
3. Wybór grupy odbiorców ?
Pomyśl jak ciężko targetować odbiorcę w tradycyjnych mediach. Wybieranie branżowych czasopism. Dostawanie się do określonych programów telewizyjnych. Czy staranie się o audycję w określonej porze w radiu. Już nie mówiąc o reklamie drukowanej, jej rozmieszczeniu i nakładzie. Korzystnie z gwiazd, wykładów specjalistów. Współuczestnictwo w targach czy konferencjach. Pomyśl ile to zabiera czasu, energii i jakie pochłania koszty! Nie twierdzę, że należy rezygnować z tych działań. A może inaczej. Nie twierdzę, że nigdy nie należy. Natomiast spójrz jak proste jest w porównaniu do tego wszystkiego stworzenie lejka z uwzględnieniem e-commerce i wykorzystanie Facebook. Kilkoma kliknięciami jesteś w stanie stargetować swoich odbiorców (więcej o tym tutaj).
4. Elastyczna kontrola budżetu ⚙️
Trochę o aspekcie słuszności ekonomicznej już było. Jednak pomyśl czy zmienisz cenę minuty reklamy w TV, cenę audycji w trakcie jej trwania, bądź powierzchni pod baner w zależności od ilości odbiorców? No powiem Ci z góry, że nie. Sama popełniałam te błędy. Wiem ile kosztuje przestrzelona, źle dobrana reklama tradycyjna. Dlatego też doceniam możliwości reklam online i ich elastyczne kształtowanie w zależności od rezultatów. Jakież to wygodne, jak dobrze się przesypia wtedy noc. Marketerzy zrozumieją. ?
5. Wygoda dopasowania formatu ?
Czy w skutecznej reklamie nie chodzi również o dobór formatu. Otóż tak, jak najbardziej masz rację dopasowanie formatu do odczytu na określonych urządzeniach ma znaczenie. Daje to możliwość efektownej i skutecznej narracji reklamy. Facebook daje tyle możliwości: zdjęcia, GIFy, filmy, zdarzenia tzw. stories, messenger, chatbox, karuzela, pokaz slajdów, wydarzenia, grupy, kolekcje, reklamy demo, notatki. (te wszystkie formaty opisane zostały tutaj)
6. Aukcje reklamowe ?
To dla mnie bardzo istotny element Facebook ADS-ów (płatnych reklam na Facebooku). Aukcja reklamowa to automatyczny wybór najlepszej reklamy dla określonego użytkownika w danym momencie. Dokonują tego algorytmy Facebooka na podstawie naszych preferencji odbiorcy. Wtedy zwycięska reklama maksymalizuje wartość zarówno dla nas -reklamodawców, jak i odbiorców. Bardzo istotna jest znajomość zasad aukcji reklamowej. Pomaga ona w analizie wyników uzyskiwanych przez Twoje reklamy.
7. Prosta mierzalność efektów ?
Każdą reklamę na Facebooku, płatną i bezpłatną możemy bardzo dokładnie zmierzyć, pod wieloma kątami. Wszystko zależy od tego czego tak naprawdę oczekujemy. To drugi najważniejszy powód wyboru reklam na Facebooku. Co więcej od kiedy Facebook kupił Instagram i WhatsAppa (na nim jeszcze nie ma reklam, but wait a second) możemy mierzyć wiele reklam puszczonych w kilku miejscach.
I pamiętajmy:
„Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy.”– Henderson Stuart
➡️ Cóż mam nadzieję, że to podstawowe argumenty, które pozwolą mi Cię przekonać. ? Mnie przekonały na tyle, że każdy ze swoich biznesów w dużej mierze opieram na Facebooku. Oczywiście poza tym świadczę usługi w zakresie reklamy właśnie na tej platformie. ?
➡️ ✍️ Jeśli masz jakieś ciekawe argumenty za reklamą na Facebooku, których tu nie wymieniłam – podziel się nimi ze mną i innymi. Przyda się to nam wszystkim.
➡️ Zainteresowała Cię współpraca ze mną w zakresie wykorzystania potencjału mediów społecznościowych dla swojej firmy? Jeśli tak, zapraszam kliknij tutaj. ?
W każdym razie, bardzo dziękuję Ci za poświęcony czas na przeczytanie mojego artykułu. Mam nadzieję, że Ci się przydał. Zachęcam do czytania kolejnych i komentowania! Dajcie mi nauczyć się czegoś od Was <3
I jak zwykle życzę Wam wszystkiego dobrego i dużo! ?
See you soon,
Ewelina
Ewelina
Jeśli nie widziałeś poprzedniego artykułu z serii Maszyna do zarabiania zwana Facebook śmiało kliknij tutaj.