Jak zadbać o widoczność firmy w sieci – oczami właścicielki agencji SEO/SEM!
Spotkania z Kobietami biznesu!
Świat digital zmienia się w bardzo szybkim tempie. To, co jeszcze przed chwilą było dla nas przyszłością, dziś staje się realne i z powodzeniem jest wdrażane przez wiele firm. Z bohaterką naszego kolejnego wywiadu poznałyśmy się jakiś czas temu. Zaimponowała nam jako biznesmenka z powodzeniem prowadząca od 20 lat- agencję SEO/SEM. Jak sama o tym mówi, porusza się w branży, jeszcze do niedawna kojarzonej tylko z mężczyznami. Upór, determinacja, duże doświadczenie spowodowały, że oddała się temu co przynosi jej satysfakcję, a Klientom pomaga odnieść sukces. Wszak obecnie nikt nie wyobraża sobie funkcjonowania firmy bez jej obecności w sieci. Jesteście ciekawi spojrzenia naszej Bohaterki na to jak ewoluowała jej firma? Przenieśmy się zatem w jej świat – magicznych fraz i cyferek – one odgrywają rolę kluczową!
Emilia Adamczyk–świat związany z wyszukiwarką Google – z której w Polsce korzysta ponad 95% internautów i nikt nie wyobraża sobie wyszukiwania informacji bez „googlowania” nie ma przed nią żadnych tajemnic. Dba o kampanie internetowe swoich Klientów, poprawiając ich wyniki widoczności w Googlach. Jeśli uważacie, że nie jest możliwe robić to dobrze i skutecznie – Emilia i jej firma – udowodnią, że można – osiągając wyniki wzrostu widoczności o 700% już po 1 miesiącu współpracy. Do każdego Klienta podchodzą indywidualnie, oferując przeprowadzenie audytu i zaplanowanie najbardziej efektywnych działań. Jej agencja rozwija się dzięki poleceniom jej usług.
1. Opowiedz nam o sobie, co było dla Ciebie motywacją dla zbudowania Agencji SEO/SEM?
Emilia, niezależna, energiczna 40-latka, optymistycznie patrząca na świat
i życie. Kochająca podróże po Polsce, przygody i naturę. Uwielbiająca wyzwania i stały rozwój.
POZEO założyłam już podczas studiów, od zawsze ceniłam sobie niezależność
i chciałam robić to co lubię.
Determinacja, upór i ambicja sprawiły, że moja agencja od prawie 20 lat jest prężnie działającą firmą. Gdy ją zakładałam, nie było to jeszcze ‚trendy’, szczególnie w branży IT, gdzie pracowali głównie mężczyźni. Jednak już wtedy wiedziałam, że jest to moja droga. Ta konsekwencja, ale też ciężka praca pozwoliły mi zbudować stabilną pozycję na rynku.
2. Jak postrzegasz zmiany rynkowe? Czy teraz jest łatwiej dotrzeć do Klienta z ofertą niż 20 lat temu kiedy startowałaś z biznesem?
Wyspecjalizowanie się w jednej dziedzinie, pozwoliło pomóc moim partnerom w budowaniu silnych pozycji na rynku. Rozwinęłam działania SEO i SEM czyli pozycjonowanie stron www oraz prowadzenie kampanii Google ADS. Marketing internetowy to aktualnie główny profil mojej firmy. Idę jednak dalej i rozwijam swoje usługi na rynki zagraniczne.W biznesie ważna jest elastyczność, dlatego stale poszukuję nowych rozwiązań i dostosowuje do aktualnych potrzeb klientów.
15,20 lat temu konkurencja była dużo mniejsza i łatwiej było trafić z usługą do Klientów. Natomiast świadomość swojej marki i pozycji na rynku pozwala mi i mojej firmie na budowanie nowych relacji biznesowych i efektywne działania. To się nie zmieniło. Dlatego uważam, że każdy, kto chce osiągnąć sukces, odniesie go, kwestia czasu 🙂
3.Czy, gdybyś mogła cofnąć czas – zrobiłabyś coś inaczej? W innym kierunku pokierowałabyś swoją firmą?
Oczywiście, że tak 🙂 Przez 20 lat zdobyłam mnóstwo doświadczeń. Do wszystkiego dochodziłam sama. Nie miałam internetowych guru, a także dostępu do wielu szkoleń. Brakowało mi doświadczenia w kierowaniu biznesem. Miałam jednak to szczęście, że trafiłam na wspaniałych ludzi – pracowników, klientów, współpracowników. To oni pomogli mi zbudować firmę, to oni sprawili, że jestem tu, gdzie jestem i za to im dziękuję.
Co bym zmieniła? Zaczęłabym od poznania branży od strony pracownika w dużej firmie, gdzie mogłabym zdobyć wiedzę, której mi na początku brakowało.
4. Co wyróżnia Twoją firmę na tle konkurencji? W jaki sposób budujesz swoją przewagę konkurencyjną?
POZEO wyróżnia indywidualne oraz elastyczne podejście. Mamy zaufanych klientów, z którymi współpracujemy od lat. Ufają nam i mimo kryzysów, obecnej pandemii są nadal z nami, a my troszczymy się o nich i dążymy do tego by razem z nami się rozwijali i osiągnęli sukces. Najwyższą wagę przywiązujemy do tego, aby nasi partnerzy biznesowi mieli jak najlepszą obsługę i efekty. Rozumiemy potrzeby, potrafimy postawić się w ich sytuacji, co wpływa na jeszcze większą skuteczność naszych działań.
Obsługujemy małe, średnie i duże przedsiębiorstwa. Niektóre firmy dzięki nam wypłynęły i są już liderami branży. Obustronne zaufanie pozwala budować ten sukces.
Wybieram najlepszych specjalistów do współpracy, a do tego jesteśmy bardzo zgranym zespołem. Posiadamy olbrzymie możliwości, doświadczenie i wiedzę w branży. To jest nasz atut, który pozwala na budowanie bliskich i długotrwałych relacji z klientami, z którymi współpracujemy od lat.
Ich lojalność, a także polecanie kolejnym firmom sprawia, że rośniemy i mamy jeszcze większą motywację do rozwoju i ulepszania naszych działań.
5. Posiadasz wieloletnie doświadczenie w branży, jakie rady dałabyś innym Kobietom, które często wahają się z podjęciem decyzji o uruchomieniu działalności?
Wiedziałam, czego chcę i choć byłam młoda, podjęłam wyzwanie. To jest biznes, a w biznesie zawsze jest ryzyko ale jeśli nie spróbujemy, to nie będziemy wiedzieć, czy to dobry kierunek dla nas.
Dlatego zawsze warto spróbować. Jeśli czujesz, że coś robisz dobrze i sprawia Ci to przyjemność, jest Twoją pasją, to rozwijaj to. Mnie się udało i Tobie też się uda!
Emilko, bardzo dziękujemy za spotkanie i życzymy powodzenia w dalszym rozwoju agencji w Polsce i na rynkach zagranicznych. Z takim doświadczeniem na pewno się uda!