AI w marketingu – 4 powody, dla których nie możesz pominąć tego trendu!

Sztuczna inteligencja stanowi najbardziej porywający aspekt osiągnięć technologicznych, a także jest gorącym tematem do rozmów na przestrzeni ostatniej dekady. Obecnie  jest wykorzystywana w sektorze administracyjnym do wykrywania nadużyć oraz w cyberbezpieczeństwie. W bankowości zaś do przeciwdziałania prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu. W tym artykule przyjrzymy się, jak AI zrewolucjonizowało branżę marketingu w sieci.

1. AI  marketing.

Dzięki technologii związanej z uczeniem maszynowym sztuczna inteligencja jest w stanie przetwarzać ogromną ilość danych i podejmować decyzje na podstawie wzorców i algorytmów. AI marketing polega na wykorzystywaniu tych możliwości do tworzenia kampanii marketingowych. Zaczynając od zrozumienia potrzeb klientów, zbiera informacje dotyczących ich zachowań. Następnie do dostosowania oferty, tworzenia treści. Materiały marketingowe prowadzone przez AI są spersonalizowane i zoptymalizowane dla procesu zakupowego Klienta. Dzięki szybkiej analizie zebranych danych możemy zwiększyć wydajność przedstawionych działań. Może to obejmować chatboty, zarządzanie reklamą czy tworzenie grafiki. Warto podkreślić, że rozwój tych narzędzi wciąż wymaga weryfikacji oraz nadzoru człowieka.

2. Wpływ AI na rozwój marki.

Możliwości związane z przetwarzaniem ogromnej ilości danych, znacząco wpływają na funkcjonowanie naszej marki. Prowadząc kampanie marketingowe, analizujemy oraz przewidujemy decyzje zakupowe. Dzięki przewidywaniom możemy tworzyć bardziej spersonalizowane treści, dostosować komunikację i osiągać zamierzone cele.

  • Personalizacja treści: Jednym ze sposobów wykorzystania AI w marketingu jest personalizacja treści. Oznacza to, że AI  analizuje zachowanie użytkownika w sieci i dostarcza klientom np. bardziej dopasowane reklamy, strony internetowe, posty na mediach społecznościowych.
  • Analiza danych: Analiza danych to jedno z głównych zastosowań AI w marketingu. Zbiera wyniki kampanii marketingowych, takich jak wskaźniki zaangażowania klientów, zakupy, czas spędzony na stronie, otwierane e-maile i wiele innych.
  • Generowanie treści: AI może być również używany do generowania treści postów, wiadomości e-mail i oraz treści blogowej. Następnie te fragmenty są weryfikowane, edytowane i dostosowywane, aby brzmiały bardziej ludzko.

3. Jak sztuczna inteligencja wpływa na marketing online?

AI ma ogromny wpływ na marketing w sieci. Stanowi usprawnienie procesów, które są powtarzalne. Analizuje ilości danych, które nam zajęłyby bardzo dużo czasu. Zbierając informacje dotyczące wejść na stronę, zakupów, a także preferencji, pomaga ludziom usprawniać działania marketingowe. Dzięki niej możemy:

  • Mierzyć konwersje.  Analizować czynniki, które mają wpływ na osiągnięcie zamierzonego celu. Są to działania wykonywane przez klienta na stronie, czyli np. dodanie do koszyka produktu, zapisanie się na newsletter czy zarezerwowanie usługi. Następnie, na podstawie tych informacji, dostosować strategię marketingową.
  • Zwiększyć szybkość obsługi klienta. Dzięki wykorzystaniu chatbotów możemy odpowiadać na powtarzające się zapytania ze strony klientów, jednocześnie zapewniając szybki czas uzyskania odpowiedzi, wysyłać newsletter.
  • Zastosować rekomendacje produktowe. Czyli propozycje zakupowe dostosowane pod kątem preferencji użytkownika.

4. Korzyści i wyzwania związane z wykorzystaniem AI.

Przedsiębiorstwa coraz częściej dostrzegają, że wykorzystanie sztucznej inteligencji do rozwiązywania problemów biznesowych daje im przewagę konkurencyjną. Sztuczna inteligencja generuje trafne rekomendacje, które, pozwalają podejmować decyzje szybciej. Wykorzystując automatyzację, możemy zaoszczędzić dużo czasu, co jest istotne w realizowaniu kampanii marketingowych. Klienci także doceniają czas odpowiedzi na ich zapytanie, a chatboty podnoszą jakość obsługi. To jednak wciąż nowa technologia, która wymaga pełnego posiadania wiedzy na temat tworzenia i zarządzania nią w celu pełnego wykorzystania potencjału. Przedsiębiorstwa muszą wprowadzać odpowiednie narzędzia, procesy oraz strategie zarządzania, aby osiągnąć pełny potencjał tej technologii. Dla małych przedsiębiorstw może być wyzwaniem ze względu na wymagające nakłady finansowe. Dodatkowo wymaga pełnego nadzoru. Jednym z największych wyzwań jest wciąż wykorzystywanie danych klientów bez naruszania przepisów dotyczących ich prywatności.

5. Podsumowanie.

Procesy automatyzacji postępują w niezwykle szybkim tempie, a specjaliści od marketingu odnaleźli się w nich jak ryba w wodzie. AI wspomaga w lepszym zrozumieniu klientów oraz zarządzaniu działaniami marketingowymi. Wiele firm szybko przyjmuje inteligentne rozwiązania technologiczne, aby zwiększyć efektywność, poprawić jakość obsługi klienta oraz podejmować lepsze decyzje. Pamiętajmy, że to narzędzie ma służyć jako wsparcie, nadal jednak  wymaga stałej kontroli także pod kątem jakości generowanych treści. Wykorzystując narzędzie do automatyzacji, możemy zaoszczędzić dużo czasu, co jest istotne w realizowaniu kampanii marketingowych. Klienci także doceniają szybkość odpowiedzi, a chatboty podnoszą jakość ich obsługi. Sporym wyzwaniem okazuje się być wciąż zachowanie prywatności danych. Dla mniejszych marek kolejnym mogą to być koszty wdrożenia oraz  integracji z systemami.

Zapraszamy Cię do dołączenia do naszej społeczności! Zapisz się na nasz Newsletter i odbierz prezent!

 

prezent_Ideas Factory

 

Praktyczny poradnik jak pozyskiwać Klientów z internetu!