Jak zwiększać zasięgi na Facebooku?

Zasięgi na Facebooku – jak je zwiększyć?

Walka o zasięgi na Facebooku trwa. Coraz częściej można spotkać się z wpisami osób na różnych grupach tematycznych poszukujących odpowiedzi w jaki sposób zwiększyć zasięgi na Facebooku.

Uwierzcie, że nas również ten temat coraz bardziej nurtuje. Dlatego postanowiłam poświęcić mu troszkę więcej uwagi. Chcę dziś podzielić się właśnie z Tobą informacjami i poradami. Jak zwiększać zasięgi na Facebooku i jak radzić sobie w sytuacji jego spadków.

Czym jest zasięg i jakie mogą być jego rodzaje?

Zasięg to łączna liczba osób, którym wyświetlił się Twój post. Przy czym zasięg może być organiczny – wynikający z działań bezpłatnych na Twoim profilu i nieorganiczny (płatny)  – Facebook Ads.

zasięg na Facebooku_Ideas FactoryCzy Facebook ucina zasięgi?

Algorytm Facebooka dobierający wyświetlane nam treści nie jest w stanie wyświetlać nam wszystkiego. Dlatego każdy otrzymuje na swojej tablicy treści, którymi się interesuje. Jeżeli dany Użytkownik nie będzie „lubił” naszych postów, a w międzyczasie polubi różne inne fanpage, to niestety zdecydowanie częściej będą mu się wyświetlały posty fanpagy polubionych. Nasze mu się nie wyświetlą, bo Facebook wyjdzie z założenia, że go po prostu nie interesują.

Zasięgu nie tracą Fanpage, których Użytkownicy wchodzą w częstą interakcję.

Na to jaki zasięg osiągną Twoje posty wpływ ma ich treść i jakość. Generalnie chodzi o to, czy to co publikujesz jest interesujące dla Twoich Odbiorców? Czy angażują się w postaci udostępnień, komentarzy? Słyszałaś to już pewnie nie raz.

Dziś postaram się dać konkretne wskazówki na publikowanie treści, które przyciągną Twoich Odbiorców.

1. Stosuj różne formaty postów – wprowadzaj element zaskoczenia w Twojej komunikacji. Zachęcaj do dodawania komentarzy i reakcji pod postami. Może to być również dodawanie reakcji z formą głosowania. Na grafice przedstaw odpowiedzi A lub B – jeśli dobrze dobierzesz komunikat do Twojej Grupy Docelowej, liczba reakcji w postaci odpowiedzi na zadane pytanie może Cię zaskoczyć.

Tutaj warto również wspomnieć o ankiecie – która jest inną formą głosowania, ale daje wyraźny sygnał naszym Odbiorcom, że ich zdanie w danym temacie jest dla nas po prostu ważne.

Udostępniaj swoje wpisy na blogu, które mogą zaciekawić Twoich Odbiorców.  Pamiętaj aby nie używać długich linków w opisie posta. Zamiast tego, skorzystaj ze stron skracających linki, które zapobiegną ograniczaniu zasięgów Twoje treści. Poniżej przykładowe strony:

2. Twórz interesujące grafiki i video.

Masz dużo możliwości, aby ubogacić treść posta przyjemną, przykuwającą uwagę grafiką w postaci statycznej lub dynamicznego filmu czy animacji. Grafika ma za zadanie wyróżnić Twój post spośród tysiąca innych jakie widzi Użytkownik na swoim wallu. W filmikach opowiadaj o swojej marce, produkcie czy działaniach firmy. Tworząc grafiki pokazuj również swoją twarz,. Jest to również istotne z punktu widzenia algorytmów Facebooka, który po prostu premiuje grafiki z twarzą.

3. Postaw na storytelling – opowiadaj historię, dziś marka oprócz dobrego produktu czy usługi ma dać coś więcej. Możesz stworzyć brand hero z którym będą się identyfikowali Twoi Odbiorcy. Bądź też możesz opowiadać własną historię, która pozwoli na to, aby Twoi Odbiorcy odnaleźli w niej siebie.

O archetypach marki i storytellingu pisałam w poniższym artykule:

https://ideasfactory.com.pl/2021/01/27/archetypy-i-storytelling-rola-jaka-odgrywaja-w-komunikacji-marki/

Możesz również rozwiązać nasz Quiz i sprawdzić jakim jesteś archetypem i do niego dostosować komunikację swojego biznesu:

https://ideasfactory.com.pl/jakim-archetypem-jestes/

4.Prowadź transmisje live, nagrywaj relacje i stories – Twoi Klienci chcą wiedzieć, że za daną marką stoi po prostu człowiek, uwierz, że właśnie z nim chce się identyfikować.

nagrywanie livów_Ideas Factory

To bycie na bieżąco z Twoją marką i Tobą powoduje również wzrost zasięgów. W momencie kiedy rozpoczynasz transmisje live Twoi Użytkownicy otrzymują powiadomienie o rozpoczętej transmisji, to również zwiększa zasięgi. Dbaj o networking podczas livów, odpowiadaj na pytania prywatne z livów publicznie, zwracając się do osób obecnych podczas liva. Jeśli ktoś z obecnych na Twoim live zrobi biznes, na pewno będzie chętniej wracał do spotkań z Tobą. Wymieniaj się kontaktami jak tylko możesz najczęściej, wspieraj swoich Klientów kupując również ich produkty, polecaj ich produkty czy usługi.

Live jest ciągle najbardziej łaskawie traktowaną przez Facebooka bezpłatną formą dotarcia do klientów poprzez swój fanpage.

5. Kolejna, już stara metoda to organizowanie konkursów. Dobrze przemyślany konkurs jest w stanie spowodować, że Twój post dotrze do szerokiego grona Użytkowników, którzy również mogą stać się fanami Twojego profilu. Tworząc konkurs nie zapomnij, dać Użytkownikom zadanie do wykonania, drobny element rywalizacji i chęć wygranej sprawia, ze ludzie lubią się angażować w takie akcje i dzielić się nimi ze znajomymi.

Pamiętaj o regulaminie konkursu!

6. Twórz quizy, wykreślanki czy zagadki – lubimy w ramach odskoczni zająć się rzeczami, które pomimo luźnego charakteru spełniają swoje zadanie, angażują i skłaniają do brania udziału i udzielania odpowiedzi, a o to przecież przede wszystkim nam chodzi.

7. Twórz wydarzenia, na które będziesz zapraszać interesujące osoby związane z Twoją marką, ale niekoniecznie. W ten sposób masz szansę na zdobywanie nowych Odbiorców. Budujesz również zaufanie wokół Twojej marki.

8. Zadawaj pytania swoim Followersom, pokaż, że ich zdanie jest ważne dla Ciebie i się z nim liczysz. Możliwość realnego wpływu na działania w Twoim biznesie ma znaczenie w budowaniu zaangażowania Twoich Fanów. Reaguj na komentarze, postaraj się dawać wyczerpujące odpowiedzi, pokaż, że ich opinie są niezwykle istotne dla Ciebie.

9. Nie zapomnij o CTA – call to action – wyraźny sygnał czego oczekujesz od Odbiorcy – nie tylko ułatwisz w ten sposób kontakt z Twoją stroną, ale podsuniesz mu konkretne działania, które powinien wykonać. Dobrze przemyślane CTA – skłania do działania.

Jeśli pomimo zastosowanie wszystkich powyższych wskazówek zasięgi Twoich postów nadal spadają, wstrzymaj się na moment z publikacją postów. Poświęć ten czas na plan komunikacji i wróć ponownie do regularnego postowania. Taka chwilowa wstrzemięźliwość od publikacji spowoduje, że Facebook zacznie wyświetlać Twoje posty Twoim starym Fanom, licząc na to, że treść ich zainteresuje. Jeśli Twoje posty spotkają się z dużą przychylnością Fanów, ich komentarzami i interakcją – zasięgi Twojego Fanpaga zaczną rosnąć.

Gorszą informacją jest to, że jeśli nie będzie zaangażowania Fanów, to docelowo zaczną one po czasie znowu spadać.

Czy warto wydawać pieniądze na reklamę na zasięgi nieorganiczne?

Na pewno warto, tylko wydając pieniądze na reklamę nie  można pomijać roli budowy zasięgów organicznych, w połączeniu z nimi można osiągnąć sukces.

Generalnie warto obserwować jakie treści wywołują pożądane efekty na Twoim Fanpagu, nie ma do końca gotowych recept. Obserwując reakcje Twoich Followersów dostosujesz do nich styl komunikacji i opracujesz strategię publikowanych treści.

Testuj, wyciągaj wnioski, zmieniaj i dostosowuj komunikację do Twoich Odbiorców.

Jeżeli jednak nie czujesz się na siłach by samodzielnie i systematycznie prowadzić fanpage na Facebooku – zgłoś się do nas! Nasz zespół profesjonalistów przygotuje odpowiednią strategię publikacji postów w Social Mediach  i pomoże skutecznie zwiększyć zasięgi.

Dzięki, że jesteś i czytasz do samego końca.

Do przeczytania.

Trzymaj się wesoło,

Aleksandra