Założenie menadżera firmy – o czym należy pamiętać!
Diagnoza sytuacji związanej z menadżerem firmy.
Nierzadko ma miejsce sytuacja, kiedy nawiązując współpracę z Klientem, prosimy go o nadanie nam uprawnień jako agencji do Fanpaga, zarówno pod kątem jego obsługi i prowadzenia profilu jak również pod kątem prowadzenia kampanii reklamowych. Okazuje się wtedy bardzo często, że nie tylko otrzymaliśmy uprawnienia jako administrator do konta, ale również wraz z nami takież samo uprawnienie ma kilka innych osób w tym byli pracownicy czy też osoby z poprzednich agencji, dawno niepracujące już przy projekcie.
To jest jeden z możliwych przypadków, drugi równie częsty jak ten pierwszy – wielokrotnie okazuje się, że Fanpage jest stroną firmową, ale menadżera firmy, nie mówiąc już w ogóle, o podpiętym menadżerze reklam po prostu konto nie ma. A jeśli nawet ma, to jest to konto założone jako prywatne.
Dlatego w poniższym artykule postaramy się przekonać Was, dlaczego założenie menadżera firmy najlepiej przez osoby odpowiedzialne w firmie za projekt – jest takie ważne…
O co tyle zamieszania z menadżerem firmy? I tym, kto go w ogóle założył?
Po pierwsze należy sobie uświadomić, że brak Menadżera Firmy staje się kłopotliwy nie tylko dla agencji, ale i dla klientów. W przypadku jego braku Facebook przypisuje Fanpaga – na ogół na postawie adminów do innego menadżera firmy. Wprowadza to duży chaos i zamieszanie, bo tak naprawdę nie mamy wtedy pełnej kontroli nad naszym Fanpagem. A osoby spoza firmy – freelancerzy czy pracownicy agencji z którą współpracowaliśmy posiadają najwyższe uprawnienia.
W momencie kiedy nasz Fanpage nie ma zbyt dużego grona Fanów, problem wydaje się małoistotny, ale istnieje też kolejna kwestia – chcąc zbudować nowy Fanpage – nasza nazwa – jakakolwiek unikatowa jest już zablokowana. Poza tym wykazaliśmy się już zaangażowaniem i zainwestowanymi pieniędzmi w nasz Fanpage – więc szkoda to wszystko tak stracić. Niewiedza niestety kosztuje.
Drugim problemem jest to, że przy zmianie agencji Klient nie może wtedy nadać odpowiednich uprawnień tej nowej – nastręcza to niepotrzebnych emocji.
A wystarczy tylko od początku zrobić to dobrze…. Prostowanie zajmuje niestety sporo czasu i wymaga naszego zaangażowania…
Poruszamy tutaj kwestię nie tylko naszego Fanpaga na Facebooku, ale tak naprawdę konsekwencje są powiązane również z naszym kontem na Instagramie. Po przejściu konta na profil biznesowy Instagram tworzy automatycznie menedżera. Jeżeli administrator ma dostęp do fanpage’a, to może wręcz nieświadomie, z poziomu aplikacji mobilnej, stworzyć Menedżera Firmy dla organizacji.
Dlatego warto przede wszystkim założyć Menadżera firmy, przekonamy Cię do tego wskazując na kilka zalet – oprócz tych wymienionych powyżej, które służą uporządkowaniu i bezpieczeństwu naszego profilu.
Główne zalety:
- Umożliwia zarządzanie uprawnieniami z jednego panelu.
Co to fizycznie oznacza?
W jednym podglądzie widzisz użytkowników, strony którymi zarządzasz, konta na Instagramie i konta reklamowe należące do Twojej marki. Dla wielu osób wygodne jest też to, że rozdzielają „prywatne życie na Facebooku” od obowiązków służbowych. Menedżer Firmy pozwala współdzielić dostęp do kont bez konieczności bycia znajomymi na Facebooku.
- Pozwala ustalić hierarchię dostępów,
Menedżer Firmy daje możliwość rozróżnienia reklamodawcy, redaktora, moderatora i analityka. Pozwala to na różnicowanie poziomu dostępu do zasobów organizacji.
- Wspomaga i ułatwia zarządzanie katalogami produktów,
Katalog produktów w połączeniu z Pixelem Facebooka daje bardzo duże możliwości tworzenia reklam.
- Pozwala nadać dostęp agencji, ograniczając dostęp do innych zasobów.
Do Menedżera Firmy możesz dodać agencję, która Ciebie obsługuje, jako partnera. W tym celu musi ona przekazać Ci identyfikator (znajduje się on w „Informacje o firmie” w „Ustawieniach firmy”) poniżej przytaczam konkretne wskazówki gdzie szukać identyfikatora firmy.
Możesz przyznać jej dowolny poziom dostępu do posiadanych zasobów. Agencje partnerskie mogą następnie zarządzać uprawnieniami dla pracowników firmy w obrębie Menedżera Firmy danej organizacji, nie musisz więc ustanawiać dostępów dla poszczególnych pracowników firmy, z którą współpracujesz.
- Zabezpiecza Twoje zasoby.
Jak sama widzisz, Menedżer firmy to praktycznie centrum dowodzenia Twoją firmą na Facebooku. Powinnaś zatem zadbać również o jego bezpieczeństwo.
Jak to zrobić?
- nie dodawaj do niego byle kogo (szczególnie z dostępem administratora),
- nie akceptuj wniosków o przyznanie dostępu do jakichkolwiek zasobów, jeśli nie masz pewności, kto o nie prosi,
- minimum raz na kwartał weryfikuj, czy w Twoim Menedżerze firmy nie ma osób/partnerów, z którymi zakończyłeś już współpracę,
- włącz uwierzytelnianie dwuskładnikowe dla wszystkich użytkowników Twojego Menedżera firmy (zakładka Ustawienia firmowe -> Centrum zabezpieczeń),
Twój Menedżer firmy powinien posiadać co najmniej 2 administratorów na wypadek, gdyby Tobie coś się stało – to naprawdę duże ułatwienie.
Jeżeli Twój fanpage nie posiada jeszcze Menedżera Firmy, pod podanym linkiem znajdziesz instrukcje jak to zrobić: https://www.facebook.com/business/help/1710077379203657
Zachęcamy do jego założenia, bo sam proces integracji zasobów do Menedżera trwa jedynie kilka minut, a w przyszłości pozwoli Ci zaoszczędzić czas w miarę współpracy z nowymi członkami zespołu i podwykonawcami. Jeśli posiadasz sieć hoteli, restauracji czy firm odzieżowych nie musisz zakładać kilku Menadżerów Firmy, rekomendujemy założenie jednego.
Mamy nadzieję, że konkretnymi argumentami przekonaliśmy Cię do tego, aby założyć menedżera firmy i mieć nad nim kontrolę.
Teraz chcemy podzielić się z Tobą równie istotną kwestią – Jak dodać partnera w menedżerze firmy?
Administratorzy mogą dodawać partnerów.
Równie istotne jest, że:
- Partner musi również mieć założonego Menedżera Firmy.
- Potrzebny jest Wam identyfikator firmowy partnera.
Aby dodać partnerów lub agencje do firmy należy:
- Przejść do karty „Ustawienia firmowe”.
- W obszarze “Użytkownicy” kliknąć „Partnerzy”.
- Kliknąć przycisk „Dodaj”.
- Wybrać opcję „Nadaj partnerowi dostęp do zasobów”.
- Wpisać identyfikator partnera firmy, którego chcemy dodać i kliknąć „Dalej”.
Na tym widoku możecie dodawać partnerów do różnych zasobów. Jak to zrobić? Na początku, w pierwszej kolumnie, należy wybrać typ zasobu. W drugiej – zasoby, do których chcecie dodać partnera. W trzeciej kolumnie przypisujemy rolę partnerowi. Pamiętajcie, żeby na koniec kliknąć opcję „Zapisz zmiany”.
Partner zobaczy teraz zasoby przypisane mu w Menedżerze firmy.
Jeżeli pracujecie w agencji i posiadacie numer Menadżera Firmy, możesz również wysłać prośbę o dostęp. Wystarczy, że podczas składania wniosku określicie, jaka będzie Wasza rola w organizacji i podacie dane kontaktowe osoby, która potencjalnie jest administratorem Menedżera po drugiej stronie.
Jak znaleźć identyfikatora firmy?
- Należy przejść do karty „Ustawienia firmy”.
- Kliknąć sekcję „Informacje o firmie”.
- Identyfikator znajduje się na samej górze karty „Informacje o firmie”.
Ważne, aby zadbać o to by dostępy, do wrażliwych danych Facebooka miały osoby aktualnie pracujące przy projekcie, dlatego najlepiej raz na kwartał sprawdzać, czy w Twoim menedżerze firmy nie ma podpiętych osób z którymi zakończyłeś współpracę.
Do przeczytania.
Trzymaj się wesoło,