Zmiany w reklamach Facebooka

Zmiany w reklamach Facebooka:

Świat digital zmienia się w bardzo szybkim tempie. Nikogo dziś już nawet nie dziwi, że Facebook również podąża tym trendem i w sposób ciągły się zmienia, nie tylko  w kwestii samej nazwy, ale również funkcjonalności ekosystemu. Jedni widzą zmiany na swoich profilach szybciej inni wolniej. Niemniej wszyscy spotykamy się z jedyną pewną zmienną w tym zakresie – jakim jest właśnie zmiana.

Również środowisko reklamowe na Facebooku się zmienia. Zmiany w reklamach Facebooka są również wprowadzane stopniowo. Jeśli ich nawet jeszcze nie widzimy u siebie, warto się z nimi zapoznać z wyprzedzeniem, aby nas nie zaskoczyły 😉

Jakie zmiany w reklamach facebooka zostały wprowadzone?

Zmiany zostały wprowadzone w dwóch istotnych obszarach tworzenia kampanii reklamowej. W wyborze celu kampanii oraz możliwościach wyboru grupy docelowej – wszystko to ma na celu uproszczenie przeprowadzania kampanii reklamowych.

Tworząc nową kampanię, możesz skorzystać z samouczka Facebooka. Udzieli Ci on konkretnych wskazówek, dotyczących wyboru celu reklamowego i tego, co chcesz w konfrontacji z nim osiągnąć.

Zredukowanie dotychczasowych celów reklamowych z 11 i widoku do którego zdążyliśmy się przyzwyczaić:

 

cele reklamowe na Facbooku_Ideas Factory

 

Został on zastąpiony 6 celami – nie wszyscy będą tak do końca zadowoleni z tej optymalizacji.

Obecnie panel reklamowy wygląda tak:

nowe cele reklamowe na Facebooku_Ideas Factory 

Na jakie efekty po zmianach w reklamie facebooka, możemy liczyć wybierając konkretne z zaprezentowanych celów?

  • Rozpoznawalność. Według zaleceń Facebooka – obecnie  już Meta – warto przyzwyczajać się do nowej nazwy 😉. Wybór tego celu  jest zasadny kiedy zależy nam na budowaniu rozpoznawalności naszej marki.
  • Ruch. Ten cel warto wybrać kiedy jak sama nazwa wskazuje, zależy nam na aktywności Użytkowników w miejscach, w których chcemy, żeby byli – np. sklep internetowy, nasza strona www, przy organizowaniu wydarzeń na FB.
  • Aktywność. Cel ten nastawiony jest na wzbudzenie i wywołanie pożądanej aktywności wśród naszych potencjalnych Klientów. Tutaj może nam zależeć na obejrzeniu filmu, reakcji Użytkowników w postaci polubień i komentarzy.
  • Kontakty. Ten cel pozornie zazębia się z celem aktywność . Jednak tutaj zależy nam na pogłębionej aktywności w postaci – wypełnienia formularza, rejestracji na organizowane wydarzenie, szkolenie czy webinar, kontakt telefoniczny.
  • Promocja aplikacji. Popularność tworzenia aplikacji przez marki spowodował, że Meta zadecydowało o postawieniu tego celu. Jego zadaniem jest zachęcenie do instalacji aplikacji i podjęcia dalszych aktywności z nią bezpośrednio związanych.
  • Sprzedaż. Jest to cel najbardziej interesujący dla wielu, jego zadaniem jest nie tylko promowanie sprzedaży w katalogu, ale również doprowadzenie do konwersji na stronie. Oczywiście czy do tego dojdzie, zależy od wielu czynników związanych już bezpośrednio z przyjaznością danej strony dla Użytkownika.

Nowe cele reklamowe – zaprowadzają porządek i wyeliminowały te cele, które nie cieszyły się zbytnią popularnością. Albo też częściowo zazębiały się z innymi podobnymi.

Przedstawiony układ  i sugerujący kolejność prowadzonych działań jest niewątpliwym nawiązaniem i wręcz odwołaniem do lejka sprzedażowego – o którym pisaliśmy w jednym z naszych artykułów.

Nowe cele vs stare cele:

Dla ułatwienia odnalezienia się w nowych celach w konfrontacji z tym starymi Facebook przygotował dla nas tabelkę. Pozwala ona sprawnie odnaleźć się w zmianach reklamy na Facebooku.

zestawienie starych celów i nowych na Facebooku_Ideas Factory

Kolejnym obszarem, o którym pisaliśmy dotyczącym zmiany reklam na Facebooku – jest szczegółowe targetowanie czyli wybór konkretnych Grup Odbiorców. Zmiany te mają związek z danymi wrażliwymi dotyczącymi tematów, które mogą być postrzegane jako wrażliwe – dotyczące inicjatyw, organizacji lub osób publicznych, których działalność jest związana ze zdrowiem, rasą, lub pochodzeniem etnicznym, przynależnością polityczną, bądź religijną etc.

Generalnie ta zmiana nie będzie zbytnio odczuwalna przez biznesy. Może dotyczyć branży beauty – ale jak wiemy, ta branża zawsze odczuwała restrykcje związana z reklamami, które były blokowane przez Facebooka i szczególnie piętnowanymi przez niego efektami „przed i po”.

Pozostałe opcje, szczegółowego targetowania nie uległy zmianie.

Nadal możesz korzystać z :

– szerokiego targetowania obejmującego płeć, wiek i lokalizację,

– grupy niestandardowych Odbiorców – dzięki nim możesz tworzyć Grupy Odbiorców – już znających Twoją firmę, czyli tych, którzy byli na Twojej stronie itd.,

– grupy podobnych Odbiorców – tworzenie nowych Grup na podstawie istniejących Odbiorców.

Jakie nowe narzędzie wprowadził Facebooka dla małych biznesów?

Nowym narzędziem jaki oferuje Meta małym i średnim biznesom jest możliwość pozyskiwania najbardziej wartościowych kontaktów. Dzięki funkcji filtrowania w formularzach błyskawicznych (Lead Ads Instant Forms).

Formularz błyskawiczny to formularz który może być używany w reklamach nastawionych na Kontakt. Korzystanie z formularzy błyskawicznych umożliwia pozyskanie informacji kontaktowych od osób, które mogą być zainteresowane Twoją firmą lub jej usługami. Bez konieczności opuszczania przez nich Facebooka lub Instagramu.

Informacje kontaktowe, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail czy numer telefonu mogą być  już wstępnie wypełnione  –  jeśli dana osoba udostępniła je już Facebookowi.  Są one automatycznie zaciągane z zasobów Facebooka. To sprawia, że przesłanie formularza jest prostsze i szybsze. W samym formularzu możesz również  użyć pytań niestandardowych. Dzięki nim lepiej zrozumiesz potencjalnych klientów i zrealizujesz cele biznesowe.

Działania Meta – mają na celu uproszczenie panelu reklamowego i umożliwienie małym i średnim firmom coraz sprawniejsze poruszanie się w środowisku reklamowym. Jak doskonale wiemy, na powodzenie kampanii reklamowej wpływ ma nie tylko dobrze wybrany cel reklamowy. Ważne jest również odpowiednie skonfigurowanie reklamy, dobrze dobrana kreacja graficzna, teksty zachęcające do kliknięcia w nią i zaznajomienia z naszą ofertą. Oczywiście nie można zapomnieć o stronie lądowania. Niezależnie czy to landingpage – którego zadaniem jest zapis na webinar czy szkolenie . Ale również strona Twojego sklepu czy strona wizerunkowa Twojej marki z Twoją ofertą.

Reklama ma sprowadzić Twoich potencjalnych Klientów do Ciebie. To czy zostanie on z Tobą na dłużej to już zupełnie inna historia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej koniecznie przeczytaj nasz artykuł o ścieżce zakupowej Klienta.

 

Życzę Ci dużo dobrego,

Aleksandra

newsletter_Ideas Factory